W artykule opowiemy o tym dlaczego warto automatyzować integrację z hurtownią, jak w praktyce to działa oraz na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy.
Spis treści
Jest kilka powodów dla których automatyzacja jest ważna
Jeżeli dostawca z którym współpracujesz udostępnia dane o swoim asortymencie za pośrednictwem
1) Web service
2) plików w postacie XML, CSV, JSON
Twój sklep internetowego może odczytać te dane automatycznie i rozszerzyć asortyment w Twoim sklepie.
Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego opartego o model dropshipping, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo!
Informacje o nowych produktach najczęściej pobierane są raz dziennie w nocy. W praktyce oznacza to że jeżeli Twój dostawca doda dzisiaj produkt, pojawi on się u Ciebie w sklepie najpóźniej dnia następnego.
Aktualizacja stanów magazynowych i cen odbywa się częściej, z uwagi na częstą zmianę stanów magazynowych u dostawcy – wykonywane są co średnio od kilku do kilkunastu razy dziennie.
Przeczytaj również: Co to jest dropshipping i na czym polega?
Zamówienia mogą być przekazywane do hurtowni na jeden z trzech sposobów:
Bardzo często sklepy internetowe prowadzą swój własny magazyn gdzie mają produkty najczęściej rotujące, natomiast nie chcą brać produktów mniej rotujących lub mają ograniczone możliwości finansowe. Dobrą praktyką jest rozszerzenie asortymentu i wsparciem się magazynem zewnętrznym.
Produkty które masz na magazynie, prezentujesz klientowi dostępność np. od ręki. Produkty które są dostępne u dostawcy, a nie masz ich na magazynie prezentujesz dostępność (zależną od terminu wysyłki do Ciebie) np. dostępny za 2 dni. W efekcie bez ponoszenia zbędnych nakładów finansowych, w łatwy sposób wzbogacisz swoją ofertę i dasz możliwość zakupu swojemu klientowi większej ilości produktów.
Przeczytaj również: Dropshipping – jak zacząć, czyli dropshopping krok po kroku!
Główny problem przy pobieraniu produktów do dostawcy jest “Duplicate content” inaczej “zdublowana / powielona treść” przede wszystkim dla opisów produktów. Algorytm Google wyłapuje serwisy które mają zdublowaną treść i obniża ich wynik w swoich wynikach wyszukiwania.
Dobrą praktyką jest tworzenie unikalnych nazw i treści dla produktów, w efekcie nasza strona będzie lepiej oceniana przez algorytm i tym samym więcej potencjalnych klientów na nią wejdzie.
Gdy nawiążesz współpracę z kilkoma hurtowniami których asortyment się pokrywa, może dojść do sytuacji w której na Twoim sklepie internetowym zaczną pokazywać się dwa te same produkty w różnych cenach i dostępności.
Aby uniknąć zdziwienia klienta, warto aby na sklepie występował tylko jeden produkt. Najczęściej algorytm sklepu porównuje produkty po kodzie EAN i tworzy na ich podstawie jedną kartotekę która przyjmuje cenę i stan magazynowy wedle ustalonych priorytetów jak np. pierw sprzedajemy produkty z magazynu lokalnego, następnie od dostawcy który oferuje produkt najtaniej i ma go dostępny od ręki.
Rzadko kiedy chcemy przenosić kategorie od dostawcy do swojego drzewa kategorii które jest zupełnie inne. Z rozwiązaniem przychodzi nam mapowanie kategorii, które polega na tym, że wybieramy kategorie od dostawcy i wskazujemy kategorie u siebie w sklepie. W efekcie zachowujemy własne drzewo kategorii, a produkty które dostawca dodaje do wybranych kategorii u siebie, automatycznie trafiają do odpowiednich kategorii w naszym sklepie internetowym.
W dużej mierze zależy to od tego czy asortyment od dostawcy pasuje do oferty Twojego sklepu w całości, czy tylko w części. Jeżeli Twój sklep specjalizuje się w określonej niszy, nie warto dodawać produktów które nie będą pasować. Powinieneś wybrać tylko te kategorie produktów do dostawców, które produkty będą wartościowe i odpowiednie dla klientów którzy są na Twoim sklepie.
Przeczytaj również: Wady i zalety dropshippinu, czyli czy warto się w to bawić?
Kluczowe rzeczy na które warto zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy:
1) Dostępność danych w formie elektronicznej (np. XML, CSV) – bez tego produkty będziesz dodawał ręcznie
2) Kompletność informacji na karcie produktu – czy producent udostępnia zdjęcia, opisy, parametry produktu – produkty bez zdjęć nie sprzedają się w internecie (B2C)
3) Cena – zwróć uwagę czy cena którą otrzymałeś jest niższa od ceny po której sprzedaje Twoja konkurencja. Możesz skorzystać z serwisu np. www.ceneo.pl , wprowadzając kilka wybranych kodów EAN – porównaj swoją cenę zakupu, czy przypadkiem nie jest wyższa od ceny sprzedaży przez inne sklepy
4) Na jakim poziomie dystrybucji kupujesz – czy kupujesz od producenta czy któregoś z rzędu pośrednika – pamiętaj że im wyżej kupujesz, tym większe możliwości udzielenia rabatu teraz i w przyszłości.
5) Ile innych sklepów internetowych oferuje ten sam asortyment od dostawcy?
Powodzenia!
Przeczytaj także: