Zwiększanie zysków w sklepie internetowym to działanie pożądane przez każdego właściciela i menadżera sklepu internetowego. W niniejszym artykule poruszymy ten problem z punktu widzenia marketingu i zarządzania sprzedażą.
Spis treści
Najprostszym sposobem zwiększenia rentowności sklepu jest zwiększenie wolumenu sprzedaży, czyli ilości zawieranych transakcji. Działanie to w prosty sposób pozwala na zwiększenie przychodu, a w konsekwencji powiększenie zysku sklepu. Ilość klientów w sklepie możemy poprawić poprzez działania marketingowe mające na celu powiększenie liczby osób odwiedzających nasz sklep internetowy. Co jednak zrobić, kiedy nie chcemy zwiększać nakładów na marketing lub ze względu na ograniczenie wielkości rynku nie mamy możliwości docierania do nowych odbiorców?
Jeśli nie chcemy lub nie możemy zwiększać popularności sklepu, warto skupić się na zwiększeniu zaangażowania osób odwiedzających nasz sklep. Zamiast pozyskiwać nowych odbiorców, skupimy się na maksymalnym wykorzystaniu tych, którzy trafiają do nas przy obecnie prowadzonych działaniach mających na celu pozyskanie klientów. Zagadnienie konwersji i możliwości jej zwiększenia zostało przez nas opisane w artykule pod tytułem „Konwersja w sklepie internetowym”.
Kolejnym sposobem na zwiększenie zysków w sklepie internetowym jest zwiększenie wartości transakcji. Można uzyskać ten efekt, wykorzystując opisane przez nas w niniejszych artykułach metody:
Kolejnym sposobem jest zwiększenie marżowości transakcji. Proponując to rozwiązanie, właściciele sklepu bardzo często zwracają uwagę na konieczność zwiększenia cen produktów lub usług. Nie jest to do końca prawidłowe założenie. Uwzględniając w cenie produktu koszty obsługi sprzedaży, możemy zwiększyć zysk poprzez zmniejszenie kosztów procesu sprzedażowego. W tym celu warto przemyśleć analizę i optymalizację procesów biznesowych w naszym sklepie oraz pogłębienie automatyzacji procesów. Ograniczenie tych kosztów pozwoli na zwiększenie rentowności bez wzrostu ilości ani wartości transakcji.
Zespół CStore.pl służy wsparciem w zakresie automatyzacji procesów w sklepach internetowych. Zapraszamy do kontaktu, chętnie przeanalizujemy możliwe rozwiązania i poprzez wdrożenie nowych technologii oraz integracji pomożemy zwiększyć zyski w sklepach opartych na platformie CStore.
Przeczytaj także: