Prowadzenie kont firmy w social media ma za zadanie przede wszystkim dotarcie do nowych Klientów i komunikację z obecnymi. Ważne jest także budowanie wizerunku marki. Co jednak zrobić, gdy podejmowane przez nas w mediach społecznościowych działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów w postaci zaangażowania użytkowników?
Spis treści
Interesująca treść to klucz do zaangażowania użytkowników. Czy to banał powtarzany w kółko przez samozwańczych guru social media? Nic bardziej mylnego. Jest wiele sposobów na zaciekawienie użytkownika treścią. Bądź pierwszym, który zaprezentuje u siebie nowy produkt lub usługę. Masz szanse na udostępnienie i budowanie zasięgów wirusowych. Publikuj regularnie wiadomości branżowe istotne dla Twoich Klientów. Będą oni traktować Twój profil w social media jako źródło wiedzy i regularnie go obserwować. Zadbaj o dobrą treść wpisów i atrakcyjną grafikę.
Pokaż swoim fanom, że ich głos ma znaczenie. Zbieraj opinie, informuj o wprowadzonych w ich wyniku zmianach. Pytaj o potrzeby dotyczące oferty. Proś o nowe pomysły. Szybko odpowiadaj na komentarze. Żywy profil w mediach społecznościowych przyczyni się do sukcesu w postaci aktywnych odbiorców.
Próbowałeś wszystkiego i nadal w social media nic się nie dzieje? Być może coś z Twoimi profilami jest nie tak. Zaproś do współpracy specjalistę do spraw social media. CStore.pl oferuje usługi w tym zakresie. Zweryfikujemy, jak wygląda stan Twoich kont w mediach społecznościowych i doradzimy wybór najlepszych rozwiązań.
Media społecznościowe nie działają charytatywnie. Nastawione są na zysk i niestety coraz bardziej ograniczają bezpłatne zasięgi. Płatne promowanie postów może okazać się niezbędne do uzyskania aktywności użytkowników. W social media nie ma cudów, szczególnie w mało atrakcyjnych z punktu widzenia zainteresowania konsumenta branżach. Osiągnięcie podobnych zasięgów profilu będzie dużo trudniejsze w przypadku wytwórni wierteł do betonu niż w przypadku producenta damskiej bielizny czy dealera sportowych samochodów. Deklaracje o możliwości uzyskania gigantycznych zasięgów bez nakładów na promowanie postów można obecnie włożyć między bajki.
Nawiąż kontakt z firmami z Twojej branży, które nie są dla Ciebie konkurencją. Sprawdź, czy w social media obecni są Twoi dostawcy, Klienci biznesowi, kontrahenci czy firmy o identycznym profilu działalności, ale działające w innym regionie i niestanowiące zagrożenia. Wzajemnie udostępniajcie swoje treści, komentujcie wpisy. Przekierowujcie do siebie swoich fanów. To działa i jest powszechne w wielu branżach. Pomaga również budować pozytywny wizerunek firmy jako przedsiębiorstwa otwartego na współpracę i integrującego środowisko.
Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!
Przeczytaj także: