Jak zbudować kampanię z wykorzystaniem Facebook Pixel? O tym jak stworzyć i podpiąc do swojego sklepu internetowego Facebook Pixel pisaliśmy w poprzednich postach. Dzisiaj pokażemy jak w kilku prostych krokach uruchomić swoją pierwszą kampanię z wykorzystaniem Pixla?
1. Przechodzimy do konta reklamowego https://www.facebook.com/ads/manager/accounts/ i w lewym górny rogu wybieramy menadżer zdarzeń, a następnie wchodzimy we wcześniej utworzony Piksel, klikając w jego nazwę.
2. Na górze strony wybieramy „wybierz grupę odbiorców” -> „grupę niestandardowych odbiorców”
3. W nowo utworzonym oknie mamy domyślnie zaznaczony piksel oraz parametr wszystkie osoby odwiedzające witrynę, w ciągu ostatnich 30 dni. Podajemy nazwę grupy odbiorców np. Facebook Pixel – odwiedziny sklepu ostatnie 30 dni i klikamy utwórz grupę odbiorców.
4. W kolejnej sekcji facebook podpowie nam kolejne kroki m.in. „utwórz reklamę”, klikamy ten przycisk.
5. Wyznaczamy jeden z celu marketingowych np. działania -> ruch, które będzie miało na celu skierowanie ponownie klienta do naszego sklepu internetowego.
6. Definiujemy nazwę kampanii np. Ruch na sklepie – FB Piksel, ostatnie 30 dni i klikamy kontynuuj.
7. Definiujemy nazwę zestawu reklam np. „Zestaw reklam – FB Piksel” -> w sekcji ruch „pozostawiamy witryna internetowa”, odbiorcy pozostawiamy Facebook Pixel, ustalamy budżet dzienny.
8. Ustawiamy nazwę reklamy, wybieramy format reklamy np. pojedynczy obraz lub film. Definiujemy teksty i linki. Po prawej stronie będziemy widzieć podgląd naszej reklamy na komputerze oraz urządzeniu mobilnym. Ważne aby w adresie URL witryny internetowej, podać adres Twojego sklepu internetowego.
9. Klikamy przycisk potwierdź i oczekujemy na zatwierdzenie reklamy. Trwa to w niektórych przypadkach do 48 godzin (najszybciej akceptowane są reklamy w godzinach porannych w tygodniu, gdzie potrafią zostać zweryfikowane przez Facebooka w ciągu niespełna godziny.)
Ciekawym również narzędziem do określania grupy odbiorczej jest „Grupa podobnych odbiorców”, jak ją wykorzystać?
1. Tworzymy ją w menadżerze zdarzeń / z wybranym facebook pixel. Klikamy ponownie „utwórz grupę odbiorców” -> „grupa podobnych odbiorców”.
2. Wybieramy wielkość grupy odbiorców (sugerujemy 3% – naszym zdaniem jest to optymalny parametr, aby grupa podobnych odbiorców
nie była zbyt szeroka lub zbyt wąska) i klikamy utwórz grupę odbiorców.
3. Grupę podobnych odbiorców możemy później analogicznie wykorzystać do grupy niestandardowych odbiorców, tworząc nową reklamę.
Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!
Przeczytaj także: