Jak założyć sklep internetowy z kosmetykami?

Założenie sklepu internetowego z kosmetykami na dzisiejszym rynku nie jest łatwym wyzwaniem, szczególnie jeśli nie sprzedajesz produktów znanych marek, a produkty autorskie. Rynek ten jest bardzo konkurencyjny, opanowany przez wiele silnych marek, takich jak MAC, Lancome, Paris, Bobi Brown, L’oreal i wiele innych. Możliwości zysku w tej branży są tak ogromne, że potencjalnych producentów, którzy chcieliby wejść w grono powyższych potentatów jest bardzo dużo. Jeżeli zastanawiasz się jak założyć sklep internetowy z kosmetykami, to odpowiedź znajdziesz w tym artykule!

Jak zatem zacząć działania online w branży kosmetycznej?

Wbrew pozorom nie musisz mieć zdolności artystycznych, wystarczy, że śledzisz trendy konsumenckie i oglądasz treści dotyczące tej branży. Mając znaczącą wiedzę, można łatwo przełożyć pasję na zyski.
Sukces założenie sklepu internetowego z kosmetykami zależy od kilku głównych czynników:

    1. rozpoznawalność marki-konsumenci w większości preferują markę o silnym wizerunku, która cechuje się jakością i dobrą reputacją.
    2. odpowiedź na potrzeby danej grupy docelowej- w skrócie odpowiedź na pytanie do kogo skierujesz
      swoje produkty kosmetyczne, czy będą to produkty dla artystów, a może dla zapracowanych mam?
    3. dropshipping – jeśli nie jesteś w tanie magazynować swoich produktów, wówczas jest to idealna opcja. Najlepiej jednak w tym modelu skupić się na zróżnicowaniu swoich produktów.
    4. przygotowaniu solidnej strategii działań, szczególnie jeśli Twoimi produktami są produkty autorski. W tym przypadku budujesz swoją firmę od podstaw, należy skupić się na atrakcyjności produktów, ewentualnych alergenach, skuteczności, jakości, strategii cenowej i odpowiedzi na potrzeby wybranej grupy docelowej. Stworzenie marki produktowej od zera z pewnością nie jest łatwym wyborem, lecz z biegiem czasu i umocnieniem marki może nam przynieść znaczące zyski i zminimalizować wpływ konkurencji. Tworząc wartość unikatową stajemy się potentatem na własnym rynku kosmetycznym.

Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Jak zatem założyć sklep internetowy z kosmetykami?

W poniższym artykule skupimy się kilku podstawowych kwestiach, które umożliwią nam łatwy start w kontekście technicznym. Dowiesz się m.in. jakie wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego, w jaki sposób dobrać produkty, jak dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics oraz płatności on-line. To baza, która łącznie z odpowiednią strategią pozwoli Ci skutecznie zaistnieć online w branży kosmetycznej.

Sklepy internetowe z kosmetykami cieszą się dużą popularnością, gdyż w ich asortymencie można znaleźć wiele interesujących produktów w jednym miejscu i zakupić je bez potrzeby wychodzenia z domu. 

Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Podczas wyboru odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  1. możliwość dopuszczenia integracji z programem magazynowym – jest to ważne, ponieważ docelowo będziesz potrzebował kontrolować także lokalny stan magazynowy i w sposób automatyczny wystawiać faktury)
  2. możliwość zezwalania na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów – możesz sprzedawać zarówno swoje produkty, która posiadasz na magazynie, ale również produkty, które ma Twój dostawca
  3. szablon graficzny dostosowany do oferowanego asortymentu
  4. brak wymagań związanych z dużym nakładem środków finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu

Zapraszamy na www.cstore.pl. Podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie.

Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Masz możliwość sprzedaży produktów, które znajdują się u Ciebie na magazynie, ale gdy ich nie posiadasz to warto rozważyć współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia. 

Przykłady hurtowni, z którymi można współpracować w zakresie produktów kosmetycznych to: Wszystkodowlosow, TagoGroup, Sonia, Eldahurt, Vanitysklep. Są to hurtownie, w których można znaleźć szeroką gamę produktów kosmetycznych, nawet tych wegańskich. 

Dodaj produkty do sklepu internetowego

Produkty masz możliwość dodać za pośrednictwem importu danych z programu magazynowego, bądź od dostawcy. Natomiast, gdy nie posiadasz danych to czeka Cię wprowadzanie produktów ręcznie.

Zwróć także uwagę na to czy Twoje produkty posiadają odpowiednio dobrej jakości zdjęcia oraz na to, czy znajdują się w odpowiednich kategoriach, które umożliwiają znalezienie produktu przez klienta i czy posiadają opisy.

Podepnij statystyki Google Analytics

Statystyki dadzą Tobie możliwość śledzenia ruchu, zachowań użytkowników oraz źródła zamówień. 

Zwróć uwagę czy masz podpięty moduł e-commerce w Google Analytic, który pokazuje wartości złożonych w sklepie internetowym zamówień.

Podepnij system płatności on-line

Pamiętaj, że istotne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności on-line za zamówienia w sklepie. 

Dzięki temu będziesz mógł liczyć na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia, jak również wyższą konwersję klientów. 

Należy zaznaczyć, iż na rynku jest wiele firm. Natomiast ważne, aby firma oferowała wysoką prowizję na start, a także oprócz standardowych płatności przez karty kredytowe lub banki, również płatności BLIKiem.

W chwili obecnej wielu klientów wybiera metodę płatności BLIKiem ze względu na szybkość i prostotę działania. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu, bądź od Twojego dostawcy produktów, bezpośrednio do klienta końcowego. Trzeba także zapytać hurtowni, z którą nawiązałeś współpracę czy obsługuje model dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który złożył zamówienia na produkty u Ciebie w sklepie.

W sytuacji, gdy dostawca nie udostępnił takiej możliwość to będziesz potrzebował podpisać umowę z kurierami, bądź brokerem, aby nadawać przesyłki. Brokerzy typu Apaczka na start oferują lepsze warunki cenowe od kurierów i z związku z tym warto wziąć ich pod uwagę. Docelowo wraz ze wzrostem ilości zamówień w sklepie, oferty danych kurierów będą coraz bardziej atrakcyjne i będzie można z nimi nawiązać bezpośrednią współpracę. 

Istotne jest także, aby oprogramowanie sklepu internetowego było zintegrowane z kurierem, bądź brokerem, ponieważ umożliwi to Tobie generowanie listu przewozowego z platformy sklepowej oraz zaoszczędzi Twój czas przy obsłudze zamówień.

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore – https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/

Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz bezpieczeństwa

Regulamin sklepu internetowego jest obowiązkowy w każdym sklepie. Jego przygotowanie możesz zlecić profesjonalnej firmie, która się tym zajmie jak np. RzetelnyRegulamin.

Pamiętaj także o tym, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL, czyli aby adres sklepu zaczynał się od https://, aby miał literę S na końcu, ponieważ w przeciwnym razie, gdy jego początek będzie zaczynał się od samego http:// to część przeglądarek internetowych wyświetli, że Twój sklep nie jest bezpieczny i tym samym skutecznie zniechęci do zamówień potencjalnego klienta.

Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Przejdź przez cały proces zamówienia w sklepie, kup przykładowy produkt oraz sprawdź czy wszystko działa tak jak powinno. Postaraj się wczuć w rolę potencjalnego klienta. 

Możesz także poprosić o złożenie testowego zamówienia swoich znajomych i o to, aby dali znać czy według nich wszystko działa prawidłowo.

 


Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!

 
2

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację