Jak wybrać hurtownię dropshippingową?

Żeby osiągnąć sukces w sprzedaży internetowej trzeba połączyć ze sobą wiele elementów. Od pomysłu, po jego realizację, sprawne działania marketingowe i wiele więcej. Jednym z istotnych fragmentów większej całości, jaką jest działalność e-commerce są oczywiście dostawcy towarów. To w dużej mierze od nich zależy zadowolenie klienta. W końcu to właśnie produkt jest tym po co klient przychodzi sklepu. Tak więc wybór właściwego dostawy jest kluczowy. Tym bardziej jeśli prowadzi się działalność opartą o dropshipping. W tym wypadku jest to jeszcze istotniejsze. W dzisiejszym wpisie więc radzimy, jak wybrać właściwą hurtownię.

Czym jest dropshipping?

Zanim przejdziemy do właściwej treści przybliżmy sam dropshipping i korzyści z niego płynące. Ta forma sprzedaży pod względem tego jak ją widzi klient nie różni się od tradycyjnej. Jest jednak znacznie łatwiejsza, jeśli chodzi o jej uruchomienie. Dlatego że nie trzeba mieć własnego towaru ani magazynu. Sprzedaje się te produkty, które ma w ofercie hurtownia. Także ona zajmuje się wysyłką towarów. Sam sklep może więc skupić swoje działania głownie na sprzedaży i marketingu. Cały proces realizacji zamówienia spoczywa na hurtowni. Pozwala to uruchomić taki sklep bardzo szybko i bez dużych środków. Jest to więc świetna okazja dla wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w handlu internetowym.

Dlaczego właściwy wybór hurtowni jest tak ważny?

W tym modelu o tym jaki ma się asortyment decyduje to, z jaką hurtownią podjęło się współpracę.  Jeśli więc chce się mieć bardzo szeroką ofertę, trzeba rozpocząć współpracę z takim dostawcą, który oferuje bardzo dużo produktów. W dropshippingu to hurtownia odpowiada za całą logistykę związaną z towarem. Jej pracownicy kompletują zamówienie, pakują je i wysyłają do klienta. Sam towar często we wielu sklepach jest taki sam. Jeśli obsługuje się klienta, który szukał czegoś konkretnego, powody, że zdecydował się na zakup w danym konkretnym sklepie są więc wynikiem nie tylko tego, że ten sklep miał ten towar w swojej ofercie. Ważna będzie oczywiście cena, ale też cała obsługa zamówienia. Sprawność, czas i wszystko co z tym związane. Klient będzie wolał dopłacić jakąś niewielką kwotę i mieć pewność bezpiecznych i dobrze zrealizowanych zakupów niż oszczędzić i ryzykować sporo nerwów i stresu.  To właśnie powody, dla których wybór właściwego partnera w metodzie opartej o dropshipping jest tak ważny.

Wybór branży

To czym chce się handlować będzie miało oczywiście wpływ na wybór hurtowni. Obecnie ten model oferują zarówno duzi dystrybutorzy, którzy mają w swojej ofercie znane marki jak i mniejsi gracze, czyli Ci, którzy sprzedają produkty produkowane często w niewielkich firmach rodzinnych lub warsztatach rzemieślniczych. Warto więc zastanowić się, w którą stronę chce się iść i zgodnie z tym wybrać hurtownie. Od tego zależy też cała strategia marketingowa.

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego opartego o model dropshipping, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo! 

 

Kontakt

Hurtownia to niezwykle ważny element sprzedaży w modelu dropshippingowym. Dlatego kontakt z jej przedstawicielami musi być bez zarzutu. Jeśli ma się wiec wątpliwości co do tego, czy osoby, które rozmawiają w imieniu hurtowni są kompetentne lub wywiązują się dobrze ze swoich obowiązków, to powinno się zastanowić nad taką współpracą. Może to oznaczać, że tak samo na przykład opieszale hurtownia będzie realizować zamówienia. Zresztą utrudniony kontakt może powodować wiele konfliktów i nieporozumień, za które końcowy klient i tak będzie miał prawo obwinić sklep.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze hurtowni?

Podczas podejmowania decyzji o tym, jaką hurtownie zintegruje się ze swoim sklepem warto przeanalizować wiele aspektów takiej współpracy. W końcu hurtownia w tym modelu, to nie tak jak w tradycyjnym, tylko dostawca towarów. Odpowiada wiec ona za znacznie więcej, a więc ma także większy wpływ na to, czy sklep odniesie sukces.

Wysyłka towarów

Dziś dla klientów robiących zakupy w Internecie niezwykle ważny jest czas wysyłki towarów. Każdy kupując coś, chce mieć to jak najszybciej. Idealnie jest więc, jeśli zacznie się współpracę z taką hurtownią, która oferuje wysyłkę w ciągu 24 h. Niestety nie każdy dostawca ma to swojej ofercie. Wydaje się jednak, że maksymalnym czasem, w jakim powinien być wysyłany towar to 72 h. W przypadku dłuższego okresu zbyt dużo klientów mogłoby rezygnować z zakupów. Wysyłka to jednak nie tylko czas. To także sposoby dostawy. Obecnie nie mniej ważne co czas wysyłki jest to, jaką drogą dotrze ona do klienta. Jeśli więc hurtownia oferuje zarówno dostawę kurierem jak i cieszącymi się dużym powodzeniem paczkomatami, to powinno to spokojnie wystarczyć.

Możliwość personalizacji zamówienia

Wysyłka towarów to także ich pakowanie. Warto więc dowiedzieć się czy hurtownia oferuje także możliwość np. pakowania w konkretnie wybrane opakowanie, taśmę z nazwą sklepu itp. Świetnie będzie, jeśli pozwala wkładać do zamówienia jakieś materiały marketingowe lub gratisy czy gadżety. Dzięki temu łatwiej można dać się zapamiętać klientowi.

Automatyzacja

Wydaje się, że jest to już raczej standardem, ale cały proces związany z dostarczaniem towaru powinien być zautomatyzowany. To znaczy, że hurtownia powinna wysyłać ze swojego systemu informacje o każdym etapie realizacji zamówienia, jak i podawać także numer listu przewozowego. Dzięki temu sklep może informować o wszystkim na bieżąco klienta

Zwroty towarów

Jak powszechnie wiadomo każdy sprzedawca jest zobowiązany to udzielenia klientom możliwości zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni. Dotyczy to jednak tylko stosunku klient indywidualny – firma. W przypadku, kiedy to sklep kupuje od hurtowni jakiś produkt, a tak dzieje się w sprzedaży opartej o dropshipping, to hurtownia nie mam obowiązku przyjmowania zwrotu, jeśli sklep będzie chciał towar zwrócić. Jednak coraz częściej hurtownie z własnej woli oferują taką możliwość, właśnie po to by zachęcić do siebie klientów. Warto więc skorzystać z takiej oferty.

Rabaty

Pod tym względem dropshipping niczym nie różni się od standardowej sprzedaży. Im więcej kupi się produktów od hurtowni, tym lepszą cenę można otrzymać na dany towar. Warto więc porównać w tym aspekcie wszystkie potencjalne hurtownie. To, że któraś będzie najdroższa w przypadku pierwszego progu nie znaczy, że w dłuższej perspektywie to właśnie z nią będzie opłacało się podjąć współpracę.

Jak wybrać hurtownię dropshippingową? Podsumujmy!

Hurtownia to kluczowy składnik biznesu opartego o dropshipping. Jej wybór powinien więc poprzedzony dogłębną analizą rynku i warto brać pod uwagę przynajmniej kilku potencjalnych partnerów i porównać ich ze sobą. Jeśli tylko weźmie się pod uwagę wszystkie wymienione wcześniej czynniki i będą one w tej hurtowni na wysokim poziomie to można być pewnym, że będzie współpracować się z rzetelnym partnerem. To z kolei pozwoli na spokojny sen i skupienie się na pozostałych elementach działalności. Mają sprawdzonego partnera więcej zależy od samego sklepu, bo ma on pewność, że sama realizacja zamówień będzie przebiegać bez zarzutu. Właściwy wybór hurtowni to wiec połowa sukcesu.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację