Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Podpowiadamy 30 sposobów co możesz aby poprawić skuteczność Twojego sklepu.
Spis treści
Udostępnienie zaawansowanych opcji filtrowania po atrybutach pozwoli klientowi dotrzeć do odpowiednich produktów w sposób znacznie szybszy.
Sprawdź czas ładowania Twojej strony. Z każdą sekunda załadowania strony ilość osób czekających na jej załadowanie znacznie spada. Klient dokona tam zakupu gdzie może bez problemu przeglądać ofertę, bez odczuwalnych opóźnień w ładowaniu strony.
Im więcej wartości i informacji możesz podać klientowi, tym większe prawdopodobieństwo, że kupi on od Ciebie.
Wartościowe treści możesz publikować na stronach produktu oraz na blogu. Pomoże to również zwiększyć organiczny ruch SEO.
Czy słyszałeś kiedyś stwierdzenie “Fakty mówią, ale historia sprzedaje” ?
Referencje są znacznie potężniejsze niż tylko lista funkcji.
Udowodnij że Twój produkt działa, korzystając z prawdziwych referencji.
Zmuszenie klienta do zarejestrowania to po prostu kolejny powód do opuszczenia sklepu. Pozwól mu zrobić zamówienie bez rejestracji. Adres mailowy i numer telefonu i tak otrzymasz.
Udostępnienie czatu z człowiekiem umożliwi uzyskanie informacji ważnych dla klienta w czasie rzeczywistym.
Bezpośrednia forma komunikacji online, podnosi zaufanie do Twojego sklepu i zwiększy ilość zamówień.
Kupujący online coraz częściej przyzwyczajeni się do bezpłatnej wysyłki.
Na dzień dzisiejszy staje się to niemal standardem.
Podnieś ceny produktów, aby pokryć koszty wysyłki.
Pokaż klientowi na jaki etapie finalizacji zamówienia się znajduje oraz ile czasu zajmie mu sfinalizowanie zamówienia.
Jeśli nie przyciągniesz uwagę odwiedzającego w ciągu pierwszych trzech sekund, prawdopodobnie go straciłeś.
Obrazy będą pierwszą rzeczą którą zobaczy i użycie by ocenić Twój sklep internetowym.
Ważne jest aby przycisk finalizacji zamówienia, był łatwo dostępny i widoczny dla Twoich klientów. Możesz również eksperymentować z kolorem przycisku.
Poziomów kategorii powinno być jak najmniej oraz ułożone w sposób logiczny, aby umożliwić dotarcie do produktu tak szybko jak to możliwe.
Ważne jest aby klient który otrzymuje kod rabatowy, miał pewien ograniczony czas na jego sfinalizowanie.
Kiedy kod zaczyna wygasać powoduje to pilność, a kupujący prawdopodobnie dokona zakupu.
Podczas zakupów online nie możesz dotknąć produktu ani go założyć.
Najlepsze co możesz zrobić, to wyświetlić podgląd zdjęcia lub wideo i zobaczyć co kupujesz.
Możesz spersonalizować swoją stronę internetową dla klientów. Na przykład, jeśli przejdę na stronę z zegarkami i przejrzy kategorię zegarków damskich, następnym razem na stronie głównej zobaczy polecane zegarki damskie.
Przechwytywanie adresu mailowe podczas odwiedzin Twojego klienta poprzez m.in. wyskakujące okienka, lub dostęp do dodatkowych porad, w sposób znaczące poprawi współpczynnik konwersji.
Jak często zdarzyło Ci się szukać oceny produktów przed ich zakupem? Po złożeniu zamówienia poproś klienta o dokonanie oceny produktu oraz sposobu realizacji zamówienia.
HotJar umożliwia Tobie zrozumienia jak poruszają się klienci po Twoim sklepie internetowym.
Narzędzie monitoruje witrynę i uzyskujesz zbiorczą analizę tego gdzie Twoi klienci klikają, gdzie poruszają się kursorem, jak głęboko przewijają stronę.
Dodatkowo masz możliwość podglądu zachowań klientów w czasie rzeczywistym!
Korzystanie z chatbotów do interakcji z klientem może pomóc klientom uzyskać szybko odpowiedzi na ich powtarzające się pytania oraz odciążyć obsługę czatu na żywo. Udostępnij klientowi możliwość przełączenia się do konsultanta online, gdy nie może uzyskać satysfakcjonującej odpowiedzi.
Pokazanie numeru kontaktowego w widocznym miejscu (np. na górze sklepu), wyraźnie poprawia poziom zaufania do Twojego sklepu.
Klient będzie wiedzieć że może w dowolnym momencie zadzwonić i porozmawiać z kimś, gdy będzie miał problem w finalizacji zamówienia.
Narzędzie jest bezpłatne i zapewnia doskonały przegląd osób które odwiedzają Twoją witrynę m.in.:
– Jak odwiedzający znaleźli Twoją witrynę
– Jak długo pozostają na Twojej stronie
– Czy są nowi, czy już wcześniej odwiedzili
– Ile użytkowników dokonało konwersji (na podstawie zdefiniowanych celu) oraz określonych interakcji, które prowadziły do konwersji
– Podpięcie do Google Adwords, pozwala śledzić również ruch płatny.
Ważne jest aby formularz zamówienia w sklepie internetowym był maksymalnie przejrzysty i intuicyjny. Zwróć uwagę czy jest on zrozumiały dla Twojego klienta, czy klient wie jak się po nim poruszać, czy można go szybko wypełnić.
Jeśli sprzedajesz produktu markowe, które oferowane są również w innych sklepach internetowych, niestety musisz wycenić swoje produktu na poziomie średniej ceny lub niższym, aby sprzedawać.
Ważne jest aby często monitorować ceny konkurencji.
Pamiętaj że klient nie może zadać pytania i nie może dotknąć produktu. Opisz dokładnie produktu aby klient wiedział co dokładnie kupuje oraz aby ograniczyć ilość zwrotów.
Ikona finalizacji koszyka oraz informacja że w koszyku znajdują eis produkty powinna być przejrzysta i dostępna z każdego miejsca w sklepie. Pamiętaj że jeśli klient nie będzie mógł znaleźć koszyka, nie dokona zakupu.
Jeśli Twój sklep nie zapewnia doskonałej mobilności, tracisz duża sprzedaż. Sprawdź jak sklep internetowy wyświetla się na Twojej komórce.
Większość klientów zapozna się z polityką zwrotów produktu przed dokonaniem zakupu.
Spraw by klienci mogli bezboleśnie i tak łatwo jak to możliwe zwracać produkty z uzasadnionego powodu.
Jeśli ktoś dodaje produkty do koszyka a następnie wychodzi ze sklepu bez dokonania zamówienia, oprogramowanie porzuconego koszyka może znacznie zwiększyć współczynnik konwersji.
Oprogramowanie automatycznie wysyła powiadomienia do klientów którzy dodali produkty do koszyka, zostawili adres mailowy, a nie sfinalizowali zamówienia w sklepie.
Co wyróżnia Ciebie od konkurencji sprzedających te same produktu?
To jest bardzo ważne dla Klienta. Konieczne jest byś zbudował pewien poziom zaufania w krótkim czasie, aby klienci byli gotowi dokonać zamówienia na Twoim sklepie.
Możesz m.in. zainstalować certyfikat SSL na całej witrynie (w przeglądarce pojawi się komunikat że strona jest zabezpieczone)
Podkreśl w sklepie wyłącznie wezwania do działania związane z dodaniem do koszyka i finalizacją zamówienia.
Pokazywanie zbyt dużej ilości wezwań jak dodaj do koszyka, polub nas w mediach społecznościowych będzie przytłaczało klienta.
Przeczytaj także: