Okres przedświąteczny to doskonała okazja do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. W tym okresie warto podjąć działania na rzecz pozyskania nowych Klientów i zwiększenia konwersji poprzez atrakcyjne promocje.
W Polsce początek przedświątecznych wyprzedaży i wprowadzania do sklepów typowo bożonarodzeniowej atmosfery zaczyna się w drugiej połowie listopada. Wiele galerii handlowych wprowadza dekoracje świąteczne tuż po przypadających na Wszystkich Świętych akcjach promocyjnych związanych z Halloween. Warto zwrócić uwagę, że w kalendarzu „marketingowych świąt” między Halloween, a Bożym Narodzeniem znajduje się jeszcze Czarny Piątek (ang. Black Friday), przypadający w tym roku 23 listopada. Więcej na ten temat pisaliśmy w opublikowanym na naszym blogu artykule pod tytułem „Promocje w Black Friday”. Działania związane z przedświątecznymi promocjami w sklepie internetowym najlepiej jest więc podjąć w kilka dni po Czarnym Piątku, tak aby objęły one inne istotne z punktu widzenia zachowań konsumentów w Polsce święto: 6 grudnia, czyli tak zwane Mikołajki.
Poniżej przedstawiamy cztery pomysły na promocje świąteczne w sklepie internetowym.
Okres przed Świętami Bożego Narodzenia jest dla sprzedawców korzystny ze względu na masowe kupowanie prezentów pod choinkę. Aby zwiększyć sprzedaż, warto przecenić produkty, które mogą zostać wykorzystane jako upominki. Dodatkowo warto zastosować techniki cross-selingu i up-sellingu. Można zaproponować Klientom ciekawe zestawy prezentowe lub oferować zniżki na zakup kilku produktów z tej samej kategorii, na przykład zabawek. Więcej o cross-sellingu i up-sellingu pisaliśmy w artykule pod tytułem „Cross-selling i up-selling w sklepie internetowym”.
Zaproponuj swoim Klientom rabat za polecenie sklepu. Można dla każdego Twojego Klienta finalizującego transakcję w okresie przedświątecznym generować link afiliacyjny, który może on następnie wysyłać do swoich znajomych. Jeśli wchodząc przez niego zrealizują oni w Twoim sklepie transakcję, osoba generująca link otrzyma rabat na kolejne zakupy. Jak zachęcić nowych Klientów do wchodzenia do sklepu przez linki? Im też zaproponuj drobny rabat. Przed Wigilią pytania o dobre miejsce na zakup prezentów pojawiają się coraz częściej – spraw, aby w odpowiedzi na nie pojawiała się zachęta do odwiedzenia właśnie Twojej platformy sprzedażowej.
Święta to czas wręczania sobie prezentów. Zaproponuj swoim Klientom drobny upominek do każdego zamówienia powyżej określonej kwoty. Dobrym rozwiązaniem może być także zaoferowanie w tym okresie darmowej wysyłki czy dodatkowej opcji pakowania prezentu w ozdobny papier.
Promocje świąteczne można też połączyć z wyprzedażą noworoczną. Najbardziej widocznym w Polsce przykładem tego typu działań są wyprzedaże roczników u dealerów samochodowych czy tak zwane wietrzenie magazynów związane z poświątecznymi remanentami. Nie ograniczaj okresu promocyjnego tylko do Świąt. Warto, aby korzyści dla Klienta obowiązywały do początku stycznia.
To tylko kilka propozycji działań mogących pomóc zwiększyć zaangażowanie i zainteresowanie Klientów Twoim sklepem w okresie przedświątecznym. CStore.pl proponuje konsultacje i wsparcie w zakresie działań marketingowych dla Twojego sklepu. Zaplanuj z nami strategię marketingową na cały rok i zwiększaj sprzedaż.
Zapraszamy do kontaktu.
Przeczytaj także: