Facebook Pixel to narzędzie przydatne przy analizie efektywności reklam emitowanych na Facebooku. Planując wykorzystywanie Facebooka do działań reklamowych swojego sklepu internetowego, nie można pominąć analizowania danych, których zebranie umożliwi nam facebookowy Pixel. Co to jest Facebook Pixel?
Facebook Pixel dostarcza użytkownikowi szczegółowych danych dotyczących wpływu reklam z Facebooka na ruch na danej witrynie. Jest on więc przeznaczony do badania efektywności i konwersji kreacji reklamowych, które umieszczamy na Facebooku.
To nic innego jak fragment kodu, który możemy wygenerować w Menedżerze reklam, a następnie wkleić w kod naszego sklepu. Kiedy zacznie działać, w zakładce Pixel na Facebooku otrzymamy dane analityczne dotyczące ruchu na stronie z kreacji reklamowej oraz zdarzeń, które wykonali na niej poszczególni użytkownicy. Dzięki temu możesz dokładnie analizować ruch z Facebooka, konwersję z reklam oraz planować i doprecyzowywać kolejne kampanie reklamowe.
Rozwiązanie to jest w swoim założeniu i wdrożeniu bardzo podobne do Google Analytics. Również korzystamy z kodu śledzącego, który dostarcza nam danych do analizy. Facebook, podobnie jak Google, zapewnia również wizualizację danych. Korzystanie z Pixela jest darmowe, jednak Facebook nie stworzył go charytatywnie. Pozyskiwane dane dotyczą jedynie ruchu z wykupionych na portalu stworzonym przez Marka Zuckerberga reklam. Tak więc jeśli nie przeznaczamy na działania reklamowe w tym medium społecznościowym budżetu, będzie ono bezużyteczne.
Szukając w Internecie informacji o Pixelu Facebooka, warto mieć na uwadze fakt, że jest on stosunkowo często aktualizowany i wpisy na branżowych blogach nie zawsze muszą przedstawiać obecny stan funkcjonalności i możliwości Pixela. Wszystkie najbardziej aktualne i szczegółowe informacje o Facebook Pixel znajdują się na oficjalnej stronie wsparcia Facebooka.
Przeczytaj także: