Dropshipping a PKD – jakie wybrać?

Sprzedaż w Internecie to przede wszystkim duże możliwości. Szczególnie jeśli chodzi o dropshipping. Cieszy się dużą popularnością, bo bardzo łatwo rozpocząć w nim działać. Jednak nie można zapomnieć o wiążących się z tym obowiązkach tak jak przy prowadzeniu każdej innej działalności. Te podstawowe to oczywiście przestrzeganie wszystkich regulacji. Na początek jednak trzeba założyć działalność gospodarczą. No, chyba że ktoś będzie prowadził sklep w formie nierejestrowanej działalności. Jednak w każdym innym przypadku konieczny będzie kontakt z urzędem, a sam rejestracja firmy w Internecie to tylko jeden z elementów jej zakładania. W jego czasie konieczne jest wybranie odpowiednich kodów PKD do swojej działalności.

Dropshipping a sprzedaż

Najpierw jednak wyjaśnijmy czym jest dropshipping, gdyż często powstają różne nieporozumienia co do tej formy sprzedaży. Polega on na sprzedaży towarów, które znajdują się na magazynie hurtowni i to ona zajmuje się kompletowaniem zamówienia i wysyłką towarów. Nie jest to jednak żaden rodzaj pośrednictwa i sam sklep internetowy nie zarabia prowizji. Dlatego też pod względem formalnym, jest to taka sama sprzedaż, jak każda inna.

Co to PKD?

Jest to skrót od zwrotu Polska Klasyfikacja Działalności. Każdy obszar działalności ma przydzielony określony kod, po którym można go zidentyfikować. Taka klasyfikacja służy różnym celom, między innymi statystycznym. Pozwala też usystematyzować podmioty prowadzące działalność na potrzeby REGON. Oprócz tego umożliwia też tworzenie różnych raportów i nie tylko.

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego opartego o model dropshipping, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo! 

 

Jakie PKD dla sklepu internetowego opartego o dropshipping?

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – sprzedaż w modelu dropshippingowym pod względem prawnym jest klasyfikowana jak każda inna. Podstawowym więc kodem PKD będzie 47.91.Z. Pod nim kryje się sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu.  Nie obejmuje jednak swoim udziałem sprzedaży motocykli i samochodów, a także części samochodowych. Oczywiście na tym nie kończy się wybieranie kodu PKD. Każda działalność powinna wybrać także swój bardziej precyzyjny kod PKD. Każda grupa towarów, niekiedy większa, innym razem mniejsza, to dokładnie określony kod PKD. I tak na przykład kosmetyki to 47.75.Z, a ubrania 47.71.Z. Trzeba więc wybrać swój kod w zależności od sprzedawanego asortymentu. Odpowiednia wyszukiwarka kodów jest tutaj. Dzięki niej można w łatwy sposób przyporządkować odpowiedni kod do prowadzonej przez siebie działalności.

Sprzedaż hurtowa

W przypadku sprzedaży hurtowej odpowiednia grupa kodów to 46.1 i tak jak w poprzednim przypadku w tej grupie znajdują się zawężone grupy towarów, z których trzeba wybrać te w swojej działalności.

PKD a dropshipping – podsumowanie

Wybór PKD to niezwykle ważny etap. Przede wszystkim dlatego, że wymaga go prawo, ale też z innego powodu. Wiele decyzji i ustaw ma wpływ na działalności o konkretnych kodach PKD, dlatego taż warto dobrze je wybrać, aby później móc odpowiednio reagować na wszystkie zmiany w prawie, które dotyczą konkretnych rodzajów działalności.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację