Prowadzenie oficjalnego profilu sklepu internetowego na Facebooku to obecnie standard. Jego brak w przypadku platform B2C jest nieprofesjonalny i świadczy wręcz źle o podejściu firmy do komunikacji z Klientami. W obszarze B2B posiadanie fanpage’a wydaje się zbędne, jednak w tym przypadku pełni on bardziej rolę wizerunkową. W niniejszym tekście przedstawimy kilka pomysłów i ciekawych rozwiązań dla facebookowego profilu Twojej firmy.
Spis treści
W mediach społecznościowych najważniejsze są dobrej jakości treści publikowane na profilach oraz ich regularność. Nikt nie będzie wchodził na fanpage aktualizowany raz na dwa miesiące. Optymalne wydaje się kilka aktualizacji tygodniowo. Wpisy można z góry zaplanować, wybierając pod postem opcję „zaplanuj”. Jest ona dostępna w rozwijanym menu obok przycisku „opublikuj” pod polem edycji nowego posta. Inspiracje do treści można czerpać z dobrze prowadzonych profili liderów polskiego e-commerce, takich jak Allegro.pl, Militaria.pl czy Zalando.pl.
Prowadzenie profilu na Facebooku można także zlecić zewnętrznej agencji, która zadba o odpowiedni content w postaci wpisów i grafik. Dobrym pomysłem jest również korelacja działań na fanpage’u z wpisami na firmowym blogu poprzez udostępnianie linków do wpisów. Więcej na temat firmowego bloga napisaliśmy w naszym artykule pod tytułem „5 korzyści płynących z prowadzenia firmowego bloga”.
Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!
Facebookowy fanpage to także liczne pułapki i niebezpieczeństwa dla niedoświadczonych social media managerów. Wśród najczęstszych grzechów polskich prowadzących profile można wymienić:
Pomimo obserwowanego w ostatnim czasie spadku ekspansji Facebooka, nadal jest on najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce i na świecie. Warto wykorzystać jego potencjał do komunikacji z Klientami i budowania wizerunku naszej firmy. W tym celu zachęcamy do skorzystania z oferty wsparcia marketingowego oferowanego przez CStore.pl. W ramach naszych usług zajmujemy się również prowadzeniem kont w social mediach.
Przeczytaj także: