Każdy wie, czym mniej więcej jest sklep internetowy, a większość osób prędzej czy później korzysta z takiej formy zakupów. Hurtownia internetowa to jednak zdecydowanie mniej popularna działalność. A może być równie, a nawet bardziej dochodowa niż sklep internetowy skierowany do klientów detalicznych. Hurtownia może być zarówno rozszerzeniem działalności sklepu internetowego, jak i czymś, od czego rozpoczyna się działalność. W tym artykule odpowiadamy na pytanie, jak założyć hurtownię i wyjaśniamy, czym jest hurtownia internetowa.
Spis treści
Przeczytaj również: Sektor B2B – co to jest, czym się charakteryzuje i jakie ma znaczenie dla firm?
Wszystko zależy od tego, czym zamierza się handlować. Jeśli jest się producentem, to zapewne już posiada się jakąś przestrzeń magazynową. Być może wystarczy jej niewielkie rozszerzenie albo obejdzie się i bez tego. Oczywiście, jeśli chce oferować się szeroki wybór towarów, to trzeba posiadać miejsce na składowanie go w dużych ilościach. Czy jednak hurtownia to zawsze musi być różnorodny asortyment idący w dziesiątki tysięcy sztuk? Niekoniecznie! Można otworzyć też hurtownię internetową, która będzie zajmowała się sprzedażą jednego lub kilku towarów. Jeśli znajdzie się produkt, na który jest duże zapotrzebowanie, a nie jest powszechnie dostępny, można nawet w takim modelu sporo zarobić. Wtedy wystarczy też nieduży magazyn.
Jeżeli platforma B2B musi stanowić dla Ciebie automatyzację działań, ograniczenie czasu pracy pracowników, redukcję kosztów i kontrolę aktualnego stanu zamówień, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować naszą platformę za darmo przez 14 dni!
Przede wszystkim trzeba posiadać stronę internetową hurtowni, z której sklepy i inni kupujący będą mogli zamawiać produkty. Można zlecić stworzenie takiego portalu od zera profesjonalistom, czyli zawodowym programistom. Wiąże się to jednak z długim czasem wdrożenia, a czas często może odkrywać kluczową rolą, szczególnie jeśli chodzi o wprowadzenie na rynek produkty, który jest słabo dostępny. Druga sprawa to koszt. Tworzenie od zera oprogramowania do obsługi hurtowni to naprawdę spore kwoty. Rozwiązaniem jest oprogramowanie SaaS. Właśnie CStore jest jego przykładem. W najtańszej wersji miesięczny koszt to tylko 100 złotych. W takiej kwocie, a nawet kilkunastokrotnie wyższej nie stworzy się żadnego oprogramowania od zera ani portalu w oparciu o technologię open-source.
Przeczytaj również: Sklep B2B a B2C – poznaj najważniejsze różnice!
Taki wybór to przede wszystkim niezwykle szybkie i łatwe wdrożenie. Cały szkielet i grafika są już gotowa. Wystarczy tylko odpowiednie wprowadzenie wszystkich danych i produktów. Oczywiście, jeśli ktoś chce, może zaimplementować swoją wizję grafiki w hurtowni, taka możliwość również istnieje. Platforma hurtowa B2B to także szereg ułatwień w samym prowadzeniu hurtowni, integracja z programami magazynowymi i sprzedażowymi, synchronizacja wszystkich danych. To wszystko sprawia, że pracownicy hurtowni są mniej obciążeni pracą, pozwala więc zaoszczędzić sporo kosztów. Dzięki CStore możliwe jest też nadawanie indywidualnych rabatów konkretnym klientom, nie trzeba więc za każdym razem rozmawiać i rozliczać rabatów. Wypracowane przez jakiegoś konkretnego kupującego rabaty będą mu nadawana automatycznie.
Przeczytaj również: Sklep internetowy B2B a regulamin – o czym musisz wiedzieć?
Jak wspomnieliśmy wcześniej, dobrym pomysłem może być zaczęcie od jednego lub kilku produktów, niezależnie czy jako ich importer, czy też producent. Z czasem jednak można poszerzać swój asortyment. Zyski przeznaczyć na przykład na większą powierzchnię magazynową, co pozwoli na handel większą ilością towarów. Nabywane cały czas doświadczenie pozwoli też zaobserwować, w które towary warto zainwestować.
Mimo że fora internetowe nie są obecnie tak popularne, jak kiedyś, to jednak jeśli chodzi o różne konkretne branże, cieszą się ona wciąż popularnością. Warto wiec promować swoją hurtownię między innymi na takich forach branżowych. Podobnym miejsce, ale o trochę innej specyfice będą tematyczne grupy na Facebooku. Do reklamy hurtowni sprawdzą się także odpowiednio ukierunkowane reklamy w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads dla B2B. Oczywiście nie można zapominać o wciąż jednym z najpopularniejszych sposobów, czyli pozycjonowanie B2B i wykupywaniu reklam w wyszukiwarce Google. Wszelkie frazy z różnymi wersjami i odmianami słowa „hurtownia” w połączeniu z nazwą sprzedawanego asortymentu będą tu świetnie się sprawdzać. Dobrym miejscem na reklamę jest także LinkedIn. To właśnie tam udzielają się ludzie w sprawach zawodowych, jest to więc świetne miejsce na promocje branżowej hurtowni.
Przeczytaj również: Marketing B2B – co to jest co musisz o nim wiedzieć?
Sprzedaż hurtowa nie musi się ograniczać do sprzedaży tylko na terenie jednego kraju. Zresztą sprzedaż poza granice może być świetnym rozwiązaniem. Jakiś konkretny rynek zagraniczny może nie mieć jeszcze towaru, którym się handluje, może on tam być droższy lub znacznie gorszej jakości. Jest to więc idealna szansa dla hurtowni. Platforma CStore również to ułatwia, pozwala na posiadanie w swoje hurtowni nielimitowanej liczby wersji językowych.
Sprzedaż hurtowa jest wiec świetnym rozwiązaniem dla wielu osób, producentów, importerów, czy po prostu tych, którzy chcą rozwinąć swój sklep internetowy w handel na masową skalę. Wybierając platformę hurtową CStore próg wejścia jest niezwykle niski, dzięki czemu opłacalne będzie nawet otwarcie hurtowni z jednym lub kilkoma towarami. W przypadku budowania wszystkiego od zera czas, jaki będzie potrzebny na zwrot inwestycji, będzie znacznie dłuższy. Natomiast koszt abonamentu w CStore jest naprawdę niewielki. Jeśli więc tylko posiada się jakiś pomysł i warunki, warto spróbować sprzedaży hurtowej.
CStore to nie tylko platforma hurtowa B2B, ale również platforma zakupowa B2B, dzięki której będziesz mieć pełną kontrolę nad procesem zakupów, otrzymasz możliwość porównywania ofert, stworzysz plany zakupowe, zatwierdzisz plan zakupowe przez zarząd/dyrektorów i wiele innych funkcji. Zapoznaj się z ofertę!
Przeczytaj także: