Karta produktowa, czyli strona z produktem w sklepie internetowym musi spełniać wiele zadań. Jest ona tak samo ważna, niezależnie od tego, czy sprzedaje się coś we własnym sklepie, na Amazonie, czy Allegro. Za każdym razem trzeba przyłożyć się do jej opracowania tak, żeby jej ostateczny kształt sprawiał, że klient zakupi produkt, o którym czyta. Jednak karta produktowa to nie tylko działanie zachęcające do zakupu i informowanie o produkcie. Może ona też pozytywnie wpływać na pozycjonowanie. Dzięki temu zwiększa się szansie na dotarcie ze swoją ofertą do klienta.
Spis treści
Zanim przejdziemy do informacji o tym, jak stworzyć stronę produktową wspierającą SEO, wyjaśnijmy czym ono jest. Przy robieniu zakupów w Internecie wiele osób korzysta z wyszukiwarki Google. Wpisuje w nią produkt, który chce kupić. W ten sposób pojawia się lista stron, które najlepiej odpowiadają na to zapytanie. Przy zakupach będą to właśnie sklepy internetowe. Tak więc każdy sklep będzie chciał się znaleźć jak najwyżej w takich wynikach. Klienci rzadko przechodzą na drugą, trzecią czy czwartą stronę wyników wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, aby znaleźć się na tej pierwsze. SEO to właśnie działania, które mają na celu sprawienie, że w przypadku wpisania przez użytkownika konkretnej frazy w wyszukiwarkę, właśnie ten sklep pojawi się wysoko na liście wyników. Skutecznie pozycjonowanie wymaga wielu rzeczy. Sama stron, im więcej ma treści tym lepiej. Oczywiście treść powinna być wartościowa, to znaczy użytkownicy nie mogą wychodzić ze strony w kilka sekund po wejściu na nią. Dobrze jest, kiedy do strony odsyłają linki z innych portali, to także sprawia, że ma się większe szanse pojawić wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak to, żeby strona pojawiła się po wpisaniu konkretnych słów, ważne jest ich używanie na stronie. Tak więc jeśli ktoś chce, żeby jego sklep pojawiał się w wynikach Google po wpisaniu słowa „wiertła diamentowe 5mm”, to musi używać takiej frazy na stronie.
Przejdźmy teraz do samej karty produktowe. W tradycyjnym sklepie klient może dokładnie obejrzeć sobie produkt i przeczytać, co jest napisane na jego opakowaniu, sprawdzić jak np. leży w dłoniach, a niekiedy nawet jak działa. W przypadku sklepu internetowego jest to niemożliwe. Dlatego karta produktowa musi w maksymalnym stopniu ułatwiać zapoznanie się z produktem.
Strona produktowa pełni więc niezwykle ważną w role w sklepie internetowym. Zarówno jako forma prezentacji produktu przed klientem jak i w działaniach związanych z SEO. Dlatego trzeba ją dobrze zaprojektować i nie zapomnieć o żadnym elemencie, który powinien się w niej znaleźć. Dobrze stworzona karta produktowa będzie więc miała pozytywny wpływ zarówno na konwersję w sklepie jak i jego widoczność w sieci, dlatego warto o nią zadbać.
Przeczytaj także: