Już w ponad połowie polskich domów mieszka jakieś zwierzę. Najczęściej jest to pies lub kot, ale towarzyszą nam również mniejsze stworzenia, takie jak np. chomiki, świnki morskie, króliki, papugi czy jaszczurki. Zwierzęta bardzo często traktowane są jak członkowie rodziny. Ich właściciele skłonni są przeznaczać pieniądze nie tylko na niezbędne produkty, takie jak np. karma czy wyściółka do klatki, ale również na różnego rodzaju gadżety i akcesoria. Myślisz o założeniu internetowego sklepu zoologicznego? Sprawdź, w jaki sposób skutecznie reklamować sklep z artykułami dla zwierząt.
Spis treści
Pozycjonowanie sklepu internetowego to zawsze dobry pomysł – bez względu na branżę, w jakiej działasz. Ponieważ klienci bardzo często rozpoczynają poszukiwania produktów, wpisując odpowiednie hasło w wyszukiwarkę, działania mające na celu poprawę widoczności w Google sprawdzą się również w przypadku sklepu zoologicznego. Pamiętaj, że im wyższą pozycję zajmuje strona w rankingu Google, tym większa szansa, że zostanie zauważona przez potencjalnych klientów. Z tego względu warto założyć stronę, nawet jeśli prowadzisz stacjonarny sklep z artykułami dla zwierząt. Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć ze swoją ofertą do większego grona odbiorców, a co za tym idzie – również zwiększyć swoje zyski. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym i ciągłym, ale na pewno warto walczyć o wysokie miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania – to najbardziej wartościowe źródło ruchu dla sklepów internetowych. Jak osiągnąć cel? Najważniejsze elementy pozycjonowania to optymalizacja witryny, wartościowe treści zawierające odpowiednie słowa kluczowe oraz pozyskiwanie linków zewnętrznych. Optymalizacja witryny polega m.in. na zadbaniu o przejrzystą strukturę witryny, stworzeniu przyjaznych adresów URL, wprowadzeniu odpowiednich meta tagów title i description, a także tekstów alternatywnych dla grafik i zdjęć czy zadbaniu o poprawne linkowanie wewnętrzne. Treści zamieszczone na stronie powinny być nie tylko przydatne dla użytkowników, ale i właściwie skonstruowane (liczy się np. gradacja nagłówków, wyróżnienia w tekście, czytelność).
Prowadzenie bloga jest bardzo ważnym elementem strategii content marketingowej. Wdrożenie jej w internetowym sklepie zoologicznym łączy się z wieloma korzyściami. Tworząc i regularnie publikując wysokiej jakości treści, można zwiększać świadomość marki i budować lojalność wśród klientów. Teksty zwierające właściwe słowa kluczowe dobrze wpływają na pozycjonowanie i mogą zwiększyć ruch na stronie. Artykuły umieszczane na blogu edukują użytkowników, a jednocześnie stanowią przekonującą, choć nienachalną formę reklamy. Na blogu sklepu z artykułami dla zwierząt można publikować m.in. artykuły dotyczące prawidłowej pielęgnacji i zdrowia zwierząt domowych, porady związane z opieką nad pupilami czy też treści odnoszące się bezpośrednio do oferowanych w sklepie artykułów (np. jakim szamponem myć psa, jaki żwirek do kuwety sprawdzi się najlepiej, dlaczego warto kupować szczeniakowi gryzaki itp.).
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz zaznaczyć swoją obecność w sieci. Chyba nic nie nadaje się do tego tak dobrze jak media społecznościowe. To idealna przestrzeń do tego, by pozostać w interakcji ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami i informować ich np. o promocjach czy nowych produktach dostępnych w sklepie. Wybór platformy społecznościowej powinien być uzależniony od branży, a także od tego, kim są Twoi klienci. Ponieważ wśród właścicieli zwierząt są reprezentanci różnych grup wiekowych i społecznych, najbardziej uniwersalnym medium wydaje się Facebook. Warto również spróbować wykorzystać Instagram. Żyjemy w kulturze obrazkowej, a ludzie lubią oglądać i dzielić się zdjęciami swoich pupili. Aby zaangażować odbiorców i zwiększyć zasięgi, można organizować różne konkursy – Instagram sprawdzi się do tego doskonale.
Aby docierać do nowych klientów i reklamować swoje produkty, warto wykorzystywać również możliwości, jakie dają płatne kampanie, takie jak Google Ads czy Facebook Ads. Obydwa narzędzia umożliwiają dość precyzyjne określenie grupy docelowej odbiorców, co oczywiście zwiększa skuteczność reklamy. Ułatwieniu realizacji celów biznesowych sprzyja możliwość określenia celu reklamy tworzonej na Facebooku (np. zwiększenie liczby odwiedzin w witrynie, promowanie strony, pozyskanie więcej kontaktów). Google oferuje różne formy reklamy, jedną z bardziej interesujących wydaje się remarketing – odpowiednia reklama pojawia się użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili sklep (np. oglądali produkty, ale nie dokonali zakupu).
W ramach działań marketingowych warto zabiegać o pozytywne opinie użytkowników. Recenzje klientów są bardziej wiarygodne niż tradycyjne formy reklamy, a przez to znacznie skuteczniejsze. Jak zachęcić użytkowników do podzielenia się swoimi dobrymi wrażeniami? Dobrym pomysłem jest zaproponowanie czegoś w zamian, np. zniżki na kolejne zakupy. Po sfinalizowaniu transakcji, gdy klient odebrał już przesyłkę z zamówieniem, można wysłać mu mail z prośbą o wystawienie oceny. W mailu powinien być bezpośredni link do formularza ocen – trzeba pamiętać, że skomplikowane procedury często zniechęcają klientów do pozostawienia swojej opinii, nawet jeśli zadowoleni są z zakupów.
Dobrze przemyślane newslettery mogą być świetnym sposobem na komunikowanie się ze swoimi klientami. Trzeba jednak przestrzegać pewnych zasad. Maile powinny dostawać jedynie osoby, które wyraziły na to chęć, inaczej zostaną potraktowane jak spam. Wiadomości powinny zawierać coś specjalnego – treści premium, które niedostępne są dla reszty użytkowników (np. specjalne rabaty czy poradniki w formie e-booków). Newsletter musi być wysyłany regularnie (np. w każdy poniedziałek) i powinien mieć stałą szatę graficzną.
Przeczytaj także: