Wybór właściwych pracowników czy też firm, z którymi się współpracuje jest niezwykle ważne w każdym biznesie. W końcu od tego w dużym stopniu zależy sukces firmy. Dlatego w dzisiejszym artykule wyjaśnimy kilka kwestii odnośnie pozycjonowania i wyboru do tego właściwej agencji.
Spis treści
Najpierw jednak przypomnijmy sobie czym jest samo SEO. Są więc to działania, które mają doprowadzić od tego, że dana strona w przypadku wpisania przez kogoś konkretnej frazy w wyszukiwarkę, pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy wpisując konkretne słowa i frazy w Google, otrzymują wyniki w postaci stron internetowych. Działania SEO to właśnie takie, które mają na celu sprawienie, aby właśnie dana strona pojawiła się na wysokim miejscu.
Działania związane z pozycjonowaniem sprawdzają się niemal w każdej branży. Niezależnie od tego, czy się coś sprzedaje czy też świadczy jakieś usługi. SEO jest więc podstawą w działania marketingowych. Ludzie niezależnie od tego jakiego towaru czy usługi szukają będą je wpisywać w wyszukiwarkę. Dlatego też pozycjonowanie sprawdza się w każdym przypadku. W każdym biznesie ważne jest, aby działać w wielu kanałach sprzedaży, zapewnia to większe możliwości rozwoju a także po prostu bezpieczeństwo finansowe. Pozycjonowanie może być właśnie jednym z takich podstawowych kanałów.
Przede wszystkim warto wiedzieć, że efektywne pozycjonowanie to proces bardzo długi, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość. Warto mieć więc świadomość, że nie powinno się raczej wybierać agencji, która obiecuje szybkie rezultaty, szczególnie jeśli jest to jakiś bardzo konkurencyjny rynek. Szybkie rezultaty mogą wiązać się z różnymi niezbyt naturalnymi praktykami, za które można być prędzej czy później ukaranym przez Google. Tak więc być może jakaś agencja będzie mogła zaoferować szybkie rezultaty, a w długiej perspektywie będzie to niekorzystne, bo w przypadku kar od Google, wyjście na wysoką pozycję będzie jeszcze trudniejsze.
To w dużym stopniu powinno determinować decyzję o podjęciu współpracy. Przede wszystkim czy ktoś ze strony obsługi agencji odpowiada sprawnie, szybko i rzeczowo na zadawane pytania. Dobrze jest więc samemu wiedzieć coś o pozycjonowaniu, aby przynajmniej w jakiś stopniu móc zweryfikować wiedzę merytoryczną agencji.
To bardzo ważna kwestia. Jeśli zawiera się umowę na długi okres i nie ma możliwości wcześniejszego jej wypowiedzenia to może rodzić podejrzenia. Każda agencja powinna przede wszystkim móc przekonać swoich klientów dzięki efektom współpracy. Tak więc rzetelne agencje będą oferowały w umowie krótkie okresy wypowiedzenia bo mają świadomość tego, ze klient z nimi zostanie bo po prostu będzie zadowolony z efektu.
Przed podjęciem współpracy warto określić jakie ma się cele związane z pozycjonowaniem. Oczywiście głównym celem jest bycie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, jest to jednak tylko cel pośredni, który ma być tylko elementem prowadzącym do czegoś innego. Warto więc ustalić co nim jest, żeby móc w razie zmodyfikować np. stronę internetową czy inne elementy swojej oferty, aby nie zmarnować efektów pozycjonowania.
To także będzie ważne podczas współpracy a agencją. Powinna ona co jakiś czas, ustalony wspólnie, raportować o pracy. W takim raporcie powinny znaleźć się nie tylko efekty pracy, ale także działania jakie zostały wykonane. Wszystko powinno być odpowiednie skosztorysowane. Rzetelny raport to podstawa dobrej współpracy.
Tak jak w każdej branży, przy wyborze współpracownika, powinno się brać pod uwagę to jakie ma opinie. Można więc zapytać o nie na forum branżowym, czy rozpytać wśród znajomych. Poczytać recenzje na Facebooku, komentarze pod postami agencji w social mediach również będą mogły być dobrą wskazówką.
Każda firma, która ma być odpowiedzialna powinna przedstawić plan działania odnośnie do wszystkiego co ma zamiar robić związanego z pozycjonowaniem strony. Taki plan powinien zawierać konkretne realizacje, wraz z ich orientacyjnymi kosztami. Ważna będzie także chęć dostosowania się agencji do możliwości firmy. To znaczy powinna móc przedstawić kilka propozycji w zależności od możliwości finansowych, ale też celów.
Dobra agencja SEO powinna od samego początku starać się także podpowiadać najlepsze rozwiązania. Jeśli np. samemu przychodzi się z frazami, pod które chce się pozycjonować swoją stronę, powinna ona podpowiedzieć czy to dobry wybór i samemu także to zweryfikować.
Tutaj najważniejsza będzie przejrzystość. To znaczy agencja powinna dawać jasne i czytelne raporty odnośnie do kosztów. Klient też powinien móc mieć kontrole nad kosztami i modyfikować je, oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem, zgodnie ze swoimi możliwościami czy też pojawiającymi się szansami.
Przeczytaj także: