Jak wykorzystać social media do zwiększenia ruchu w e-sklepie?

Umiejętne wykorzystanie social mediów pozwala zwiększyć w sklepie internetowym. W jaki sposób można to zrobić? Na to pytanie odpowiemy w poniższym tekście.

Profile sklepu internetowego w mediach społecznościowych

Podstawowym działaniem, jakie należy podjąć w celu zaistnienia w mediach społecznościowych, jest założenie oficjalnego profilu e-sklepu na interesujących nas platformach social media. Obecnie najpopularniejsze w Polsce portale społecznościowe to Facebook i Instagram. Większość przedsiębiorców w swoich działaniach w social mediach skupia się właśnie na tych dwóch platformach. Podstawowym działaniem promującym sklep jest dodanie linku do produktu lub usługi. Aby jednak miał on szansę na dotarcie do jakichkolwiek odbiorców, należy najpierw zbudować atrakcyjny profil w mediach społecznościowych. Jak tego dokonać?

 

Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Profesjonalne uzupełnienie treści profilu w social mediach powinno obejmować zarówno tekst, jak i grafikę oraz zdjęcia. Na tych ostatnich niemal całkowicie opiera się zresztą Instagram. Ważne jest także regularne aktualizowanie profili i zebranie dużej liczby fanów lub obserwujących. W tym celu można skorzystać z możliwości płatnej promocji. Jej efektywność zależy jednak od odpowiedniego sprofilowania kampanii. Założenie, prowadzenie oraz promowanie profili w mediach społecznościowych warto powierzyć profesjonalistom. Firma CStore oferuje usługi z zakresu opieki nad kontami w mediach społecznościowych dla obsługiwanych przez siebie sklepów internetowych.

Udział w grupach i aktywność w hashtagach

W przypadku Facebooka możliwość dotarcia do potencjalnych klientów przedstawia udział w dedykowanych grupach sprzedażowych. Niestety, mogą w nich uczestniczyć jedynie konta osób fizycznych, promowanie w nich swojego fanpage’a jest więc utrudnione. Jeśli regulamin konkretnej grupy tego nie zabrania, można umieszczać tam linki do swojego sklepu. Przed podjęciem takich działań należy jednak zapoznać się z zasadami panującymi w danej grupie. Dużą korzyścią płynącą z udziału w grupach sprzedażowych jest możliwość dotarcia do odpowiedniego profilu klientów.

Na Instagramie zwiększanie zasięgu widoczności naszych wpisów możliwe jest dzięki zastosowaniu przy nich odpowiednich hashtagów. Więcej na temat prowadzenia konta na Instagramie możecie przeczytać w naszym wpisie pod tytułem – Profil sklepu internetowego na Instagramie.

Jak wykorzystać social media do zwiększenia ruchu w e-sklepie?

Niezależnie od wybranej platformy social media, warto, aby dodawane przez nas treści były atrakcyjne merytorycznie. Prowadzenie profilu na Facebooku nie powinno polegać na dodawaniu linków do naszych produktów dostępnych w sklepie czy ich zdjęć wraz z linkiem i hashtagami na Instagramie. Dobrze prowadzone oraz efektywne profile zawierają często odnośniki do blogów firmowych zawierających testy i recenzje produktów czy poradniki, jak z nich korzystać. Profile w mediach społecznościowych stają się elementem działań składających się na content marketing, czyli marketing opierający się na atrakcyjnych i angażujących treściach.

Najlepsze profile mają szansę stać się źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych branżą i budować silną pozycję w roli eksperta. Wpływa to pozytywnie na wizerunek oraz rozpoznawalność marki. Osiągnięcie rozpoznawalności, dużych zasięgów i statusu eksperta wymaga jednak konsekwentnego, a także merytorycznego działania w ramach profili w mediach społecznościowych.

socialmedia

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację