Sprzedaż w Internecie to świetny sposób na zarabianie pieniędzy. Jedną z większych zalet tego biznesu jest możliwość oferowania swojego towaru klientom na całym świecie. Jeśli wybierze się dropshipping to można nawet samemu sprzedawać, będąc gdziekolwiek się chce – wystarczy dostęp do Internetu. Przeważnie większość osób zaczyna od działalności w Polsce i sprzedaży polskim klientom. Niektórzy z czasem jednak pragną rozszerzyć swoją, działalność a niektórzy od razu atakują zagraniczne rynki. Tych z największym potencjałem jest kilka: Niemcy, Francja, Hiszpania czy w końcu Wielka Brytania. Dziś właśnie piszemy o tej ostatniej i o tym, jak otworzyć sklep internetowy.
Spis treści
Przed jakąkolwiek inicjatywą biznesową warto sprawdzić, czy jest ona opłacalna. W przypadku sprzedaży internetowej dobrze jest zbadać sam rynek i dowiedzieć się czegokolwiek o nim. Na początek przynajmniej globalnie, później, jeśli już wybierze się jakąś branże – bardziej szczegółowo. Rynek e-commerce w Wielkiej Brytanii daje bardzo duże możliwości. Jest on wart prawie 100 mld funtów. Czyli prawie dziesięciokrotnie więcej niż polski. Wiąże się to oczywiście z tym, że Wielka Brytania to dużo bardziej zaludniony kraj, jest tam też więcej potencjalnych klientów. Jednak wielka Brytania to także największy udział sprzedaży internetowej w całym handlu w Europie. Wynosi on tam aż 19%. Jednym z najczęściej wybieranych towarów na tym rynku są te z branży fashion, a także beauty. W tych branżach drzemie więc duży potencjał, szczególnie, teraz kiedy popularne są także różnego rodzaju prywatne marki, niekoniecznie duże koncerny. Co ciekawe dużym zainteresowaniem cieszy się także branża spożywcza. Brytyjczycy stosunkowo dużo żywności, w stosunku do innych krajów kupują przez Internet.
Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!
Pod względem technicznym taki sklep nie różni się niczym od sklepu założonego w Polsce. Najpierw trzeba więc wybrać odpowiedni system. Najbardziej przyjaznym może być oprogramowanie SaaS. Dzięki niemu nie trzeba mieć umiejętności technicznych, ani też inwestować dużych środków. Taki system to niemal gotowy sklep internetowy. Wystarczy uzupełnić go o swoje towary i sprzedawać. Jedną z takich platform jest właśnie CStore. Co ważne można tam jednocześnie prowadzić równolegle sklepy w różnych wersjach językowych. Jeśli wiec szuka się taniego i jednocześnie funkcjonalnego sposobu na założenie sklepu internetowego – oprogramowanie SaaS może być świetnym rozwiązaniem.
Sklep internetowy niezależnie od tego, gdzie się go otwiera musi spełniać kilka istotnych wymagań. Przede wszystkim musi być on przystępny dla klientów. Tak więc powinno się w nim wszystko szybko ładować, informacje powinny być łatwe do znalezienia podobnie jak i konkretne towary. Dlatego także ważne jest odpowiednie skategoryzowanie asortymentu. Klienci nie zawsze wiedzą co chcą kupić. Niekiedy po prostu będą przeszukiwać sklep po różnych kategoriach. Ich właściwe ustawienie może po prostu przełożyć się na lepszą sprzedaż. Ważne oczywiście są także zdjęcia produktów. Powinny być wykonane możliwie profesjonalnie i po prostu zachęcać do kupna. Sam proces zakupowy także musi być możliwie łatwy, aby klient nie musiał przeklikiwać się przez wiele formularzy i stron. W przypadku sklepu internetowego w Anglii niezwykle ważne będą opisy produktów, a także całą treść sklepu – pod względem poprawności językowej. Tłumaczenie zarówno samego sklepu, jak i opisów poszczególnych produktów powinny być wykonane przez profesjonalistę, najlepiej, jeśli będzie to native speaker, czyli osoba, która od urodzenia porozumiewa się w języku angielskim. Będzie ona mogła przełożyć nawet marketingowe teksty i dostosować je do odbiorcy lokalnego.
To, co pierwsze przychodzi na myśl to sprzedaż oczywiście własnych towarów, czyli takich, które ma się w magazynie. Mogą to być takie, które samu się produkuje, jak i te, które po prostu kupuje się od producentów. W tym pierwszym przypadku, jeśli jest się małym rzemieślnikiem, to z magazynowaniem przeważnie nie ma problemu. Podobnie, jeśli jest się producentem i chce tylko ominąć pośredników. Jednak jeśli zamierza się kupować towar, to trzeba mieć środki nie tylko na inwestycje w niego, ale także w sam magazyn. Nie każdy może sobie na to pozwolić. Dlatego też powstała sprzedaż oparta o dropshipping. Dzięki niemu możliwe jest sprzedawanie towarów, które ma na stanie hurtownia i to ona zajmuje się obsługą logistyczną takiego zamówienia – czyli kompletowaniem i wysyłką. Płaci się też tylko za sprzedany towar, jest to wiec bardzo wygodne rozwiązanie, które znajduje wielu zwolenników.
Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!
Jeśli chce sprzedawać się przez Internet w Wielkiej Brytanii, trzeba zarejestrować się tam do celów podatkowych. Podatek VAT płaci się co kwartał. Dotyczy to wszystkich realizujących dostawy w Wielkiej Brytanii. Takie opodatkowanie dotyczy wszystkich produktów wartych mniej niż 135 funtów. W przypadku towarów o większej wartości sprawa wygląda inaczej. Jeśli się jest zarejestrowanym podatnikiem VAT, to można taki podatek płacić w kolejnym miesiącu – czyli podobnie jak wygląda to w Polsce. Jeśli się nie chce, to nie trzeba się rejestrować, wiążę się to jednak z tym, że trzeba płacić podatek od razu po imporcie towaru. Nie jest to więc najwygodniejsza opcja i zdecydowanie lepiej jest się zarejestrować. Dużo łatwiej oczywiście mają ci, którzy sprzedają poprzez różnego rodzaju platformy sprzedażowe, czyli tak zwany marketplace – tam za sprawy podatkowe odpowiada sama platforma i to przez jej zautomatyzowane mechanizmy podatek płaci się nie jako automatycznie. Jest to więc zdecydowanie łatwiejsze pod względem logistycznym
W związki z Brexitem była to jedna z wielu niewiadomych – jak będzie wyglądała sytuacja z opłatami celnymi po opuszczeniu przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej. Udało się jednak dojść do porozumienia. Dzięki temu nie ma żadnych opłat celnych na towary sprzedawane do Wielkiej Brytanii. Muszą one jednak spełniać szereg wymagań. Warto o nich poczytać na stornie Brexit checker, aby później nie być niemile zaskoczonym.
Rynek w tym kraju jest bardzo duży. Dlatego też można sprzedawać po prostu to, na co się ma ochotę, oczywiście trzeba to dobrze zaplanować, choć są też towary, które cieszą się szczególną popularnością na tym rynku. Branża fashion to coś, co jest tam niezwykle popularne. Można więc spróbować na przykład rozpropagować na tym rynku własną markę odzieży. Tego typu marki cieszą się cały czas rosnąca popularnością. Jeśli jeszcze stworzy się produkt wycelowany w bardzo konkretnego klienta. Można też próbować z kosmetykami – one także cieszą się dużym wzięciem. Zresztą tak samo jak w przypadku ubrań dobrym pomysłem może być stworzenie własnej niszowej marki. Wielka Brytania to także duża sprzedaż żywności przez Internet. Jeśli jest się polskim producentem, to najważniejsze będzie przebić się na rynek. Polska żywność jest często dużo lepszej jakości, także, jeśli klienci poznają już jej smak, będzie ich znacznie łatwiej zatrzymać.
Założenie sklepu, którego celem będzie sprzedaż na Wyspy Brytyjskie może być świetnym pomysłem. Jest to ogromny rynek, wielokrotnie większy niż polska. Sprzedaż tam może być więc po prostu bardzo opłacalna. Pod względem technicznym założenie sklepu nie wymaga więcej wysiłku niż tego w Polsce. Jeśli natomiast ma się już sklep w Polsce, to wystarczy odpowiednie tłumaczenie i niewielkie dostosowanie go do tamtejszego rynku, aby móc skutecznie sprzedawać. Oczywiście nie zawsze te same towary będą sprzedawać się tak samo dobrze, dlatego tak jak w każdym innym przypadku, trzeba wykonać dobrą analizę rynku i konkurencji pod względem sprzedaży konkretnych produktów.
Przeczytaj także: