Założenie sklepu z armaturą łazienkową nie jest tak trudne jak mogłoby się wydawać. Obecnie większość klientów preferuje zamawianie wyszukanych produktów do łazienki przez internet. Przede wszystkim jest to spowodowane ceną. Firmy, które rezygnują ze standardowego sklepu stacjonarnego, a skupiają się głównie na sprzedaży online, są w stanie zaoferować o wiele niższe ceny. Chcesz wiedzieć więcej? W poniższym artykule odpowiemy na pytanie jak założyć sklep internetowy z armaturą łazienkową!
Spis treści
Sprzedaż w branży budowlano-montażowej w tym armatury łazienkowej znacząco wzrosła na przestrzeni ostatnich 10 lat. W ciągu ostatniego roku 2019 wzrost ten sięgnął nawet 20,3% w całej branży. Szczególnie dobrze sprzedaje się glazura, materiały wykończeniowe i akcesoria łazienkowe. Sklep internetowy z armaturą łazienkową do osiągnięcia sukcesu potrzebuje przede wszystkim odpowiedniej strategii cenowej, fachowej obsługi jak również skutecznej reklamy zarówno organicznej jak i płatnej np. z użyciem linków sponsorowanych.
Armatura łazienkowa nie jest łatwą branżą, klienci przeszukując produkty w sklepie internetowym potrzebują odpowiedniej -fachowej obsługi. Dobrze również założyć profil w mediach społecznościowych, szczególnie FB, gdzie klienci będą wyrażać opinie o twoim sklepie, jeśli odpowiednio zadbasz o sprawną obsługę i realizacje zamówień, wówczas FB stanie się dla ciebie łatwym miejscem poleceń. Dobrze również podłączyć do FB czat z automatycznymi odpowiedziami tzw. chatbot, który sprawi, że klienci będą dostawać szablonową odpowiedź na zadane pytania w każdej chwili, nawet jeśli jesteś akurat poza dostępem do komputera. Taki chatbot można również podłączyć na stronie, klienci z pewnością docenią twoje zaangażowanie.
Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!
W poniższym artykule skupimy się na zapleczu tworzenia sklepu internetowego, umówimy m.in. jakie wybrać oprogramowanie, jaki model dostawy jest najkorzystniejszy, w jaki sposób możemy dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics i system płatności on-line. Wiedza ta pozwoli Ci skutecznie rozpocząć działania ze swoim sklepem internetowym z armaturą łazienkową.
Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego przede wszystkim musisz zwrócić uwagę na to czy system:
Zapraszamy do CStore (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).
Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!
Możesz sprzedawać produkty, które znajdują się w Twoim magazynie, ale gdy ich nie posiadasz to możesz podjąć współpracę z hurtownią, którą taki asortyment udostępnia.
Jeżeli chodzi o przykłady hurtowni, w których można znaleźć zaopatrzenie związane z armaturą łazienkową to zaliczają się do nich przede wszystkim: Sklepbaterie, eLazienki, Rea, Geberit, Grohe, Kolo, Kludi, Tece Tres. W hurtowniach tych można znaleźć na prawdę szeroki wachlarz towarów.
Dodać produkty można za pośrednictwem importu danych z programu magazynowego lub od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz takich danych to niestety będziesz musiał wprowadzać towary ręcznie.
Zwróć uwagę czy Twoje produkty posiadają odpowiednio dobrej jakości zdjęcia, czy mają opisy oraz czy są przypisane do odpowiedniej kategorii, aby klienci mogli w prosty i szybki sposób je zamówić.
Statystyki Google Analytics pozwolą Tobie na śledzenie ruchu na stronie, zachowań użytkowników, jak również źródła zamówień.
Zwróć uwagę na to czy masz podpięty moduł e-commerce. Bowiem wtedy będziesz mógł obserwować wartości złożonych zamówień u siebie na stronie sklepu internetowego.
Ważne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności online w sklepie. Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia oraz wyższą konwersję klientów. Na rynku jest wiele firm. Ważne, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, prócz standardowych płatności przez banku lub karty kredytowe, również oferowała płatności BLIKiem. Płatności BLIKiem są coraz bardziej popularną metodą płatności ze względu na szybkość i łatwość.
Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.
W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu lub od dostawcy produktów, bezpośrednio do klienta końcowego. Warto zapytać hurtowni czy obsługuje model dropshoppingu. Jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który złożył zamówienia u Ciebie w sklepie. Jeżeli nie, to będziesz musiał podpisać umowę z kurierem lub brokerem. Brokerzy typu Apaczka oferują znacznie lepsze warunki cenowe niż kurierzy, ale wraz ze wzrostem zamówień oferty kurierów staną się także bardziej korzystne i będziesz mógł podpisać z nimi umowę o współpracę bezpośrednią.
Ważne jest, aby oprogramowanie było zintegrowane z danym kurierem lub brokerem, ponieważ wtedy będziesz miał możliwość generowania listu przewozowego bezpośrednio na platformie sklepu. Zaoszczędzi to dużą ilość Twojego czasu.
Każdy sklep potrzebuje mieć swój własny regulamin. Przygotowanie regulaminu możesz zlecić profesjonalnej firmie, która się w tym specjalizuje jak np. RzetelnyRegulamin.
Pamiętaj, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL. Adres sklepu musi rozpoczynać się od https://, czyli mieć literę „s” na końcu. W przeciwnym razie strona Twojego sklepu będzie wyświetlała się Twoim klientom, jako niezabezpieczona i będziesz mógł skutecznie ich tym odstraszyć.
Przejdź przez cały proces zamówienia w sklepie, kup przykładowy produkt i sprawdź czy wszystko działa tak jak powinno.
Oczywiście o taką samą czynności możesz poprosić osoby z Twojej rodziny, ale z grona znajomych, aby również sprawdzili czy u nich też wszystko działa prawidłowo.
Przeczytaj także: