Założenie sklepu internetowego z częściami samochodowymi to wejście na rynek konkurencyjny, jednak zarazem bardzo opłacalny. Wstęp tego typu branży w świat gospodarki online spowodował gwałtowny wzrost przychodów w tym sektorze w ciągu ostatnich pięciu lat. Jak pokazują badania rynku McKinsey, wzrost ten przewidywalnie utrzyma się w tempie 3% rocznie do 2030 roku. Zastanawiasz się jak założyć sklep internetowy z częściami samochodowymi? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule!
Spis treści
Sprzedaż części do samochodów w formie online zbiegła się ze wzrostem ogólnym konsumpcji zakupów w formie internetowej. Mimo iż wzrost ten nie jest tak wysoki jak w innych branżach np. modowej, to z pewnością przeniesienie twojej sprzedaży na rynek online zapewni ci wzrost dochodów na znaczącym poziomie. Należy sobie jednak zadać na wstępie pytanie, czy jesteś gotowy na wejście na rynek online? Według badania McKinsey, aż 80% osób w branży części samochodowych nie jest wystarczająco przygotowana na to, żeby przenieść się do świata online. Głównym powodem jest brak odpowiedniej strategii oraz brak umiejętności.
Jak przygotować się zatem do założenia sklepu internetowego z częściami samochodowymi?
W poniższym artykule skupimy się na podstawowych kwestiach, które pomogą Ci zrealizować pierwsze kroki w procesie założeniu sklepu internetowego z częściami samochodowymi. Dowiesz się m.in. jakie wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego, jak dobrać produkty, jak dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics i płatności on-line, zapoznamy Cię również z możliwościami doboru odpowiedniej formy przesyłki towaru, pomocnych aspektach w kwestii regulaminu sklepu, testowania i docelowego opublikowania Twojego sklepu e-commerce.
W obecnych czasach coraz więcej osób zamawia przez internet części samochodowe. Konsumenci zaoszczędzają tym samym czas, a niekiedy również pieniądze. Jest to dla nich komfortowe, ponieważ mogą znaleźć cały interesujących ich asortyment w jednym miejscu, bez potrzeby wychodzenia z domu.
Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!
Podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego trzeba kierować się:
Masz możliwość sprzedawania tych produktów, które znajdują się w Twoim magazynie, ale jeżeli ich nie masz to możesz podjąć współpracę z hurtownią, która zajmuje się udostępnianiem takich produktów.
Do przykładowych hurtowni, które zajmują się dystrybucją części samochodowych należy zaliczyć w szczególności: Saga Auto, ProfiAuto. Są to hurtownie najlepiej wyposażone, w których można zamówić wszystko, czego tylko Twój sklep będzie potrzebował.
Dodanie produktów do sklepu internetowego może nastąpić poprzez import danych z programu magazynowego, ale również od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych to niestety czekać Cię będzie wprowadzanie produktów ręcznie.
Zwróć szczególną uwagę na to czy produkty widoczne na stronie posiadają odpowiedniej jakości zdjęcia, czy zostały umieszczone w odpowiednich kategoriach oraz czy posiadają odpowiednie opisy.
Dzięki tym statystykom będziesz miał możliwość śledzenia ruchu na stronie, źródeł zamówień oraz zachowań użytkowników.
Pamiętaj, aby zwrócić również uwagę na to czy masz podpięty moduł e-commerce, który pokaże Tobie wartości złożonych zamówień w sklepie internetowym.
Istotne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności on-line w sklepie.
Dzięki temu będziesz miał ułatwioną obsługę płatności za zamówienia, a także wyższą konwersję klientów.
Na rynku jest wiele firm, ważne aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, jak również możliwość płatności zarówno przez banki, karty kredytowe, ale także BLIKiem.
W chwili obecnej coraz więcej klientów preferuje płatności BLIKiem, ponieważ są one szybkie i łatwe.
Płatności CStore Pay, które są oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9%, ale należy także zaznaczyć, iż maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.
Zamówienia mogą być wysyłane zarówno od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy do potencjalnego klienta docelowego. Należy także zapytać się hurtowni, z którą nawiązałeś współpracę czy daje ona możliwość obsługiwania modelu dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił je u Ciebie w sklepie.
Natomiast, jeżeli zdarzy się sytuacja, że dostawca nie będzie obsługiwał tej usługi to będziesz potrzebował podpisać umowę z kurierem, bądź brokerem. Brokerzy typu Apaczka na wstępie mogą zaoferować o wiele korzystniejsze warunki cenowe w przeciwieństwie do kurierów. Warto więc takie rozwiązanie wziąć pod uwagę. Aczkolwiek należy pamiętać, że wraz ze wzrostem zamówień w sklepie, oferty danych kurierów będą stawały się coraz bardziej atrakcyjne i będzie można z nimi wtedy nawiązać współpracę bezpośrednią.
Oprogramowanie sklepu internetowego powinno być zintegrowane z danych kurierem, bądź brokerem, ponieważ daje to możliwość generowania listu przewozowego bezpośrednio z platformy sklepowej. Oprócz tego zaoszczędzi to Twój czas podczas obsługi zamówień.
Lista dostępnych systemów wysyłek znajduje się na https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.
Każdy sklep musi posiadać swój regulamin. Jego stworzenie można powierzyć firmie, która się w tym specjalizuje. Do jednych z takich firm zalicza się: RzetelnyRegulamin.
Pamiętaj, aby Twój sklep został zabezpieczony certyfikatem SSL, czyli adres internetowy posiadał na początku https:// (z literą S na końcu). Jeżeli Twój sklep nie będzie posiadał tego certyfikatu to większość przeglądarek internetowych będzie wyświetlało Twoją stronę, jak niebezpieczną. Możesz tym samym stracić wielu klientów.
Zacznij od przejścia przez całe zamówienie, jak potencjalny klient, aby sprawdzić, czy rzeczywiście wszystko działa prawidło.
Możesz również poprosić o złożenie testowego zamówienia swoich znajomych i zapytać się, czy u nich też wszystko działa poprawnie.
Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!
Przeczytaj także: