Ciekawa i konkurencyjna oferta sklepu to dopiero początek. Trzeba też jakoś sprawić, żeby klienci taką ofertę w ogóle zauważyli. Można doprowadzać klientów do sklepu różnymi kanałami i dobrze jest właśnie korzystać z jak największej ilości sposobów. Jednym z nich jest właśnie tak zwany lead magnet. To dzięki niemu można wzbudzić zainteresowanie klientów. Oczywiście, aby taki lead magnet był skuteczny, trzeba kierować się kilkoma ważnymi zasadami. W dzisiejszym artykule pokażemy sposoby jak konstruować lead magnet, co powinien zawierać i czym oczywiście jest.
Spis treści
To przede wszystkim różnego rodzaju darmowe materiały skierowane do klientów. Darmowe oznacza, że nie muszą w żaden sposób za nie płacić, jednak muszą pozostawić coś w zamian, a dokładnie swoje dane. To jakie to będą dane zależy od tego, w jakiej branży się działa. W przypadku sklepu internetowego będzie to najczęściej adres e-mail. To właśnie dzięki niemu będzie można skontaktować się z potencjalnymi klientami. Jednak jeśli na przykład sprzedaje się jakieś produkty bardzo ekskluzywne, to dobrym pomysłem może być także zdobywanie telefonu. Zresztą dzwonienie do klientów może sprawdzić wszędzie tam, gdzie artykuły będą miały po prostu stosunkowo wysoką marżę.
Jest nim oczywiście sprawienie, żeby klienci zostawili swoje dane. Aby to zrobili, trzeba ich oczywiście odpowiednio zainteresować. Do tego z kolei będzie potrzebna duża wiedza o klientach. Na każdą grupę docelową będzie działać co innego. Dlatego trzeba wiedzieć, do kogo kieruje swój lead magnet i w oparciu o tę wiedzę go przygotować. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby było ich kilka. Każdy z nich może docierać do klientów o innym profilu. Oprócz tego, że lead magnet ma za cel zdobycie danych klienta, to może on też służyć budowaniu relacji z nim. Można dzięki niemu przedstawić się jako eksperta w jakiejś konkretnej dziedzinie. Jest to także narzędzie do pokazania oferty klientowi. Można za jego pomocą wysyłać materiały marketingowe, oferty i wiele innych. To właśnie jeden ze sposób informowania klienta o promocjach czy nowościach. Lead magnet może służyć także edukowaniu klientów. Dzięki niemu mogą dowiedzieć się więcej o branży czy asortymencie pod względem technicznym, czy o tym, jak go wykorzystać.
To, w jakiej formie może być lead magnet jest bardzo wiele. Nie trzeba się ograniczać tylko do jednej. Dobrze jest wręcz przeciwnie. Starać się je zmieniać. Dzięki temu zwiększa się szanse zdobycie danych różnych klientów. Każdy może być zainteresowany innym rodzajem.
Tytułowy lead magnet to więc świetnie rozwiązanie, jeśli chodzi o jeden z kanałów zdobywania nowych klientów. Dzięki niemu moża dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych naszymi towarami w sposób szybki i na dużą skalę. Warto wdrażać różne rodzaje lead magnetów w swoim sklepie, tak aby trafiać do szerokiego grona klientów – każdy z nich będzie zainteresowany potencjalnie czym innymi. Dlatego tak ważna jest różnorodność, jednocześnie w wielu przypadkach to, co się oferuje powinno nawiązywać w jakiś sposób od oferty sklepu, tylko wtedy swój kontakt zostawią osoby potencjalnie zainteresowane ofertą.
Przeczytaj także: