Sektor e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Businessinsider.com.pl przewiduje, że w 2018 roku wartość rynku e-commerce przekroczy 50 miliardów złotych. Czy każda firma handlowa lub produkcyjna może wejść na ten rynek?
O rynku e-commerce w Polsce mówi się przede wszystkim w kontekście sklepów internetowych. Ich rozwój i trudne pierwsze kroki opisaliśmy w artykule “Początki e-commerce w Polsce”. Firmy planujące sprzedaż w Internecie mogą obecnie korzystać z wielu gotowych rozwiązań oprogramowania sklepowego. Wśród nich znajdują się także narzędzia bezpłatne, takie jak pakiet CStore Free, są one jednak przeznaczone dla mniejszych projektów, realizujących ograniczoną liczbę transakcji w ciągu miesiąca.
Kolejnym rodzajem oprogramowania sklepowego dostępnego na rynku są płatne platformy sprzedażowe, umożliwiające wprowadzanie ograniczonych modyfikacji. Wiele firm opiera oferowane przez siebie platformy na darmowym oprogramowaniu, takim jak Magento czy PrestaShop. Standardowe możliwości modyfikacji oraz integracji sklepu rozwiązują problem najczęściej występujących potrzeb internetowych sprzedawców. Więcej na temat integracji sklepu przeczytać można w naszym artykule pod tytułem “Integracja sklepu internetowego z hurtowniami”.
Wybierając platformę dla sklepu internetowego, warto zastanowić się nad skalowalnością rozwiązania, które planujemy wdrożyć. Skalowalność oznacza możliwość zwiększania liczby działań wykonywanych na platformie. Rozwiązanie CStore.pl umożliwia dowolny wzrost liczby obsługiwanych transakcji czy wyświetlanych produktów. Z powodzeniem wdrożyliśmy i wspieramy projekty obsługujące nawet 6000 transakcji dziennie.
Czy gotowe rozwiązanie sklepu internetowego pozwala na szybkie i elastyczne dopasowanie do profilu działalności danej firmy? Nie zawsze. Na drodze do zakończonego sukcesem wdrożenia może pojawić się wiele przeszkód. Mogą to być niestandardowe integracje z producentami, hurtowniami czy firmami świadczącymi usługi transportowe. Problemem dla niedoświadczonych firm może okazać się również złożony i nieszablonowy proces biznesowy. Do sukcesu w e-commerce potrzebna jest kompleksowa analiza pomysłu klienta i precyzyjny dobór najskuteczniejszych rozwiązań.
W takim właśnie duchu działa CStore.pl. Firma posiada duże doświadczenie w prowadzeniu projektów platform sprzedażowych. Każdy projekt traktowany jest indywidualnie i rozpoczyna się od szczegółowej analizy pomysłu potencjalnego klienta. Podczas badania potrzeb ustalane są między innymi procesy sprzedażowe w firmie, perspektywy rozwoju czy specyfika danej branży, mogąca mieć wpływ na charakterystykę platformy sprzedażowej. Doświadczony zespół project managerów oraz programistów potrafi wesprzeć klienta w optymalizacji i automatyzacji jego koncepcji.
Zwiększenie nacisku na indywidualizację procesu tworzenia i wdrożenia platformy CStore.pl dla klienta pozwala na maksymalnie efektywne przeprowadzenie uruchomienia sklepu. CStore.pl wykorzystuje doświadczenie ponad 14 lat rozwoju, integrowania i personalizowania swojej platformy sprzedażowej dla klientów. Kolejnym ważnym aspektem jest świadczenie usług z zakresu rozwoju i aktualizacji raz wdrożonego oprogramowania. CStore.pl nie zostawia klienta samego ze spersonalizowanym projektem. Nasi programiści tworzą rozwiązania oferowane kontrahentom zgodnie z najlepszymi praktykami i standardami programowania, dzięki czemu ich dalszy rozwój oraz modyfikacje nie stanowią problemu. W przypadku stosowania opensourcowych rozwiązań dostarczanych oraz modyfikowanych przez anonimowych deweloperów, odbiorca nie ma gwarancji stabilnego działania ani wsparcia w utrzymaniu i rozwoju platformy w dłuższej perspektywie czasu.
Sklep internetowy dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta to rozwiązanie dla firm działających w niestandardowych branżach i operujących na złożonych procesach biznesowych. Może być ono jednak wybrane również przez mniejszych sprzedawców, którzy nie oczekują od platformy e-commerce “fajerwerków” i wolą ograniczyć swoje koszty na tym polu. Niezależnie od potrzeb firmy, CStore.pl zawsze dokładnie analizuje i dopasowuje rozwiązania e-commerce precyzyjnie do potrzeb Klienta.
Przeczytaj także: