Rynek usług e-commerce przeznaczonych do działania w modelu business-to-business stale rośnie. Poza klasyczną wymianą towarów pomiędzy podmiotami, rozwiązania e-commerce i system zamówień B2B to także automatyzacja procesów biznesowych, wygodny przepływ oraz rozliczanie usług.
Spis treści
O platformach sprzedażowych business-to-business pisaliśmy już na naszym blogu w tekście pod tytułem „Platformy sprzedażowe B2B”. Poruszaliśmy w nim zagadnienia związane z wymianą towarów między hurtowniami lub producentami, a sklepami internetowymi przeznaczonymi dla klienta indywidualnego. Pojawiły się tam także informacje o możliwościach tworzenia platform do świadczenia usług dla innych podmiotów. W niniejszym tekście pogłębimy obszar związany ze świadczeniem usług e-commerce dla biznesu.
Jeżeli platforma B2B musi stanowić dla Ciebie automatyzację działań, ograniczenie czasu pracy pracowników, redukcję kosztów i kontrolę aktualnego stanu zamówień, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować naszą platformę za darmo przez 14 dni!
Słysząc o usługach B2B, w pierwszej kolejności myślimy o tradycyjnych usługach wpisujących się w niewirtualny segment rynku. W przytoczonym wcześniej wpisie na naszym blogu jako przykład podaliśmy świadczenie usług z zakresu sprzątania powierzchni biurowych. Usługi B2B to jednak w dużej mierze działania w wymiarze wirtualnym. Dzięki możliwościom współczesnych platform e-commerce, firmy mogą w nieograniczony sposób przenosić swoje działania do świata wirtualnego i wzajemnie integrować swoje systemy. Mogą być to rozliczenia płatności, obieg cyfrowych dokumentów czy zleceń i zamówień. Olbrzymim polem do popisu jest tutaj również automatyzacja działań marketingowych. Promocja firmy czy pozyskiwanie leadów potencjalnych klientów mogą być zlecane i koordynowane za pośrednictwem platform B2B.
Przeczytaj również: Hurtownia internetowa – czym jest i jak ją założyć?
W obszarze działań reklamowych pionierem i liderem światowego rynku jest Google ze swoją platformą AdSense, dzięki której właściciele witryn mogą zarabiać na wyświetlaniu dopasowanych do preferencji odbiorcy reklam Google w swoich witrynach. Pozyskiwanie leadów dla B2B możliwe jest dzięki licznym platformom polskich i światowych firm, które nieustannie rozwijają oraz modyfikują swoje produkty. Integracja takich rozwiązań z systemem CRM danej firmy pozwala na szybsze i efektywniejsze pozyskiwanie klienta online, bez konieczności wykorzystywania pracowników do prowadzenia tradycyjnych działań akwizycyjnych.
Popularne jest także zlecanie usług IT za pośrednictwem dedykowanych platform. Telefoniczne czy mailowe zgłaszanie problemów może zostać zastąpione przez dedykowany panel klienta z możliwością składania zgłoszeń technicznych, kontaktu z supportem i śledzenia zaawansowania realizacji oraz historii poprzednich zleceń. Takie rozwiązanie stosowane jest m. in. przez banki czy telekomy również w segmencie B2C do obsługi zgłoszeń reklamacyjnych i technicznych klientów indywidualnych za pośrednictwem indywidualnych kont klientów online.
Przeczytaj również: Sklep B2B a B2C – poznaj najważniejsze różnice!
Integracja działań e-commerce w obszarze B2B możliwa jest dzięki kompetencjom z obszaru IT oraz analizy procesów biznesowych i zarządzania projektami. Przed przeprowadzeniem integracji konieczne jest zmapowanie procesu i znalezienie odpowiedniej płaszczyzny do działania pomiędzy podmiotami. W celu prawidłowego przeprowadzenia integracji na etapie przygotowania projektu konieczne jest ścisła współpraca pomiędzy wykonawcą platform B2B i integracji a zaangażowanymi podmiotami. Ze względu na różnorodność prowadzonych przez przedsiębiorców działań i złożoność procesów biznesowych integracje e-commerce pomiędzy podmiotami B2B warto powierzyć doświadczonym profesjonalistom.
Przeczytaj również: Sklep internetowy B2B a regulamin – o czym musisz wiedzieć?
CStore to innowacyjny system zamówień B2B, czyli platforma hurtowa B2B, która oprócz realizacji oprogramowania posiada kompetencje w obszarze optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych, produkcji, wdrażania oraz utrzymania rozwiązań e-commerce B2B. Odbiorcami projektów CStore są zarówno działające lokalnie małe i średnie przedsiębiorstwa, jak również globalne korporacje.
CStore to nie tylko platforma hurtowa B2B, ale również platforma zakupowa B2B, dzięki której będziesz mieć pełną kontrolę nad procesem zakupów, otrzymasz możliwość porównywania ofert, stworzysz plany zakupowe, zatwierdzisz plan zakupowe przez zarząd/dyrektorów i wiele innych funkcji. Zapoznaj się z ofertę!
Przeczytaj także: