Wizualna prezentacja produktu w sklepie internetowym

Dobre zaprezentowanie produktu w sklepie internetowym to obecnie konieczność. Bez odpowiednich zdjęć trudno uznać jakikolwiek działający współcześnie sklep internetowy za profesjonalny.

Na szczęście wielu producentów i dystrybutorów dostarcza własne, profesjonalne zdjęcia produktów. Dbając o odpowiedni poziom merchandisingu oraz zachowanie standardu komunikacji wizualnej danych marek, niekiedy wymagają wręcz, aby z nich korzystać. Jednak co w momencie, kiedy oferowane przez nas produkty nie posiadają zdjęć lub chcemy bardziej szczegółowo pokazać dany produkt, aby wyróżnić sklep na tle innych?

Statyw

Wbrew pozorom przyzwoite technicznie zdjęcie można wykonać prostym aparatem, a nawet smartfonem. Kluczem do sukcesu są odpowiednie tło, kadr i oświetlenie. Odpowiednią ostrość zdjęcia pomoże uzyskać użycie statywu. Korzystając z dostępnej w wielu urządzeniach opcji wykonywania kilku zdjęć pod rząd w odstępie czasu, nie trzeba nawet dotykać aparatu, a wystarczy zmieniać ustawienie produktu. Podstawowe statywy można nabyć w cenie już od kilkudziesięciu złotych.

Namiot bezcieniowy

Do fotografowania mniejszych przedmiotów nie potrzeba zaawansowanych lamp czy wydzielania osobnego pomieszczenia na studio fotograficzne. Wystarczy zakupić tak zwany namiot bezcieniowy, którzy pozwoli fotografować produkty w rozproszonym świetle, zapewniającym odpowiednie wydobycie detali i pełne przedstawienie produktu. Ceny podstawowych namiotów do niewielkich produktów zaczynają się od kilkudziesięciu złotych, do tego kosztu trzeba jednak doliczyć cenę lamp. Niekiedy użyć można zwykłych, ogólnodostępnych urządzeń oświetleniowych, więc ich cena także nie musi być wygórowana.

Prezentacja w 360 stopniach

Wśród nowych trendów w zakresie prezentacji produktów pojawia się prezentacja w 360 stopniach. Co ciekawe, jest ona także możliwa do wykonania smartfonem z pomocą odpowiedniej aplikacji, wymaga jednak użycia specjalnej obrotnicy do poruszania produktem wokół własnej osi. W trakcie obrotu smartfon wykonuje dziesiątki zdjęć, które są potem w aplikacji łączone w jedną płynną animację. Koszt rozwiązania zależny jest od producenta oprogramowania. Na rynku dostępne są proste zestawy do fotografii niewielkich przedmiotów, jak również duże obrotnice do tworzenia prezentacji samochodów. Istotne są również ergonomia i jakość odtwarzania prezentacji na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.

Zabezpieczenie i profesjonalizm

Po wykonaniu zdjęć warto zadbać o ich odpowiednie zabezpieczenie. Dodanie znaku wodnego na części zdjęcia powinno zniechęcić inne podmioty od prób ich kradzieży i wykorzystywania w swoich sklepach czy na aukcjach. Dobrym pomysłem w celu oceny jakości zdjęć może być ich zaprezentowanie przed publikacją szerszemu gronu znajomych odbiorców i porównanie z profesjonalnymi zdjęciami sklepowymi. Osobom z mniejszym doświadczeniem w fotografowaniu polecamy jednak skorzystanie z usług profesjonalnych fotografów. Pozorne oszczędności w postaci amatorsko wyglądających zdjęć mogą spowodować zniechęcenie klientów do zakupów w naszym sklepie. Dobre fotografie można wykorzystać nie tylko do prezentacji towaru w sklepie, ale na przykład również do internetowych kampanii reklamowych czy dodawania jako posty informujące o dostępności w mediach społecznościowych.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację