Wybór wykonawcy sklepu internetowego

Wybór wykonawcy sklepu internetowego to kluczowa decyzja przy uruchamianiu własnego projektu e-commerce. Poniżej przedstawiamy kluczowe kryteria, które powinny zostać wzięte pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.

Po czym poznać, że wykonawca sklepu internetowego jest godny zaufania? Warto powierzyć projekt doświadczonym firmom posiadającym własny zespół programistów i pracującym nad swoją platformą sklepową. W przypadku przedsiębiorstw oferujących sklepy internetowe, które outsourcują rozwiązania IT, może pojawić się problem z kontrolą jakości i utrzymywaniem harmonogramu prac nad projektem. Dodatkowo, ważna jest komunikacja między zlecającym, project managerem a programistami. W branży legendarne są problemy komunikacyjne i jakościowe z wyoutsourcowanymi tanimi podwykonawcami z egzotycznych krajów azjatyckich. Dobrze jest postawić na wykonawcę z zespołem specjalistów pracujących tylko dla niego.

Kolejnym istotnym argumentem za wyborem danego wykonawcy jest doświadczenie. Warto zapytać o zrealizowane projekty i samodzielnie przekonać się, jak działają te sklepy. Od strony czysto technicznej dobrze jest zwrócić uwagę na następujące aspekty:

  • Czas realizacji projektu od momentu podpisania umowy do wdrożenia
    Jeśli firma nie jest w stanie określić precyzyjnie terminu realizacji czy harmonogramu poszczególnych etapów projektu, może to świadczyć o niestarannym przygotowaniu koncepcji.
  • Ilość możliwych integracji
    Firmy oszczędzające na pracy programistów unikają pracochłonnych i ambitniejszych integracji. W tym miejscu warto dowiedzieć się, jaka liczba integracji została wdrożona i jaka jest aktywna.
  • Czas na obsługę i zakres prac wykonywanych w ramach zapytań kierowanych do wsparcia technicznego (tzw. service level).
    Długi czas oczekiwania na pomoc czy wąski zakres wsparcia technicznego może świadczyć o oszczędnościach na supporcie.
  • Dostęp do aktualizacji
    Warto mieć pewność, że nasza platforma będzie zawsze zgodna z najnowszymi standardami w zakresie bezpieczeństwa i kompatybilności.
  • Wykorzystane technologie

Ostatni punkt pozwoli nam określić, czy mamy do czynienia z firmą, która bazuje na technologiach open-source, czy tworzy własne oprogramowanie od podstaw. Na rynku jest obecnych wiele firm wdrażających sklepy na darmowych platformach takich jak Magento czy PrestaShop. Warto pamiętać, że systemy te mają swoje ograniczenia, a ich indywidualne modyfikacje mogą być kosztowne. Istotny jest także fakt zjawiska niskiego kompetencyjnego “progu wejścia” w realizację projektów na wspominanych platformach, przez co na rynku wiele jest wykonawców o niezbyt wysokich kwalifikacjach i pozornie dużej historii wdrożeń, która opiera się jednak prostych projektach.

 

Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Należy pamiętać, że wykonawca sklepu internetowego to nie tylko twórca platformy i podmiot przeprowadzający wdrożenie. To również firma, które ze względu na znajomość realizowanego przez siebie rozwiązania oraz posiadanie pełnej dokumentacji projektu powinna być w stanie najszybciej i najlepiej rozwiązywać ewentualne problemy pojawiające się na platformie e-commerce. Z tego samego powodu taki wykonawca sklepu internetowego będzie mógł efektywnie rozwijać platformę.

Dobrym wyznacznikiem jakości firmy tworzącej platformy e-commerce jest staż na rynku. Nowe firmy mogą mieć kompetencje do realizacji projektu. Działające od kilkunastu lat przedsiębiorstwo daje nam większą gwarancję, że nie zniknie nagle z rynku, niż początkujący start-up. Jest to bardzo istotne w przypadku wspomnianego wcześniej utrzymania i rozwoju.


Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!

 

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację