YouTube.com to najpopularniejsza na świecie platforma do publikowania nagranych przez siebie filmów. Serwis ma szereg zastosowań w kontekście prowadzenia sklepu internetowego. Sprawdź czy jest YouTube marketing dla Twojego sklepu internetowego.
Spis treści
Wykorzystanie zewnętrznych platform do publikacji treści oraz mediów społecznościowych jest bardzo cenne dla promowania, budowania marki i pozyskiwania nowych klientów w sklepie internetowym. Obecność sklepu w mediach społecznościowych zarysowana została w naszym artykule pod tytułem “Sklep internetowy w mediach społecznościowych”. W niniejszym tekście skupimy się na portalu YouTube.com. Istniejący od 2005 roku serwis umożliwia udostępnianie własnych nagrań filmowych, prowadzenia kanałów z materiałami wideo czy prowadzenia relacji na żywo, tzw. streamów. Pomimo wielu możliwości YouTube.com wciąż pozostaje platformą darmową. Stwarza to olbrzymie pole do popisu dla działań marketingowych.
Podstawowym działaniem związanym z wykorzystaniem YouTube w sklepie internetowym jest publikacja nagrań testów i recenzji produktów, która zachęca do ich zakupu. Można przygotować taki film w formie prostej, kilkuminutowej prezentacji lub dłuższego testu w terenie (na przykład w przypadku sprzętu sportowego). W dzisiejszych czasach dobrej jakości film można nagrać nawet telefonem komórkowym, jednak warto pamiętać o dbałości o dobry poziom nagrania. Istotne są dźwięk, kadrowanie czy nawet tło filmu. Opis nowych butów do biegania najlepiej nagrać na stadionie lekkoatletycznym, a nowy model laptopa można pokazać w aranżacji biurowej. Popularnym rozwiązaniem, stosowanym przez sklepy posiadające swoje punkty stacjonarne, jest nagrywanie właśnie w takim miejscu, na tle szerszej oferty produktowej. Nagrane materiały można udostępnić w mediach społecznościowych celem poprawy atrakcyjności tego kanału komunikacji lub umieścić w opisach produktów, aby poprawić ich prezentację i zachęcić klientów do zakupu.
Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!
Coraz częstszą praktyką stosowaną przez producentów lub dystrybutorów jest prowadzenie własnych kanałów z recenzjami i opisami produktów. Jako przykłady podać można kanały popularnych polskich sklepów z branży outdoorowej: Militaria.pl czy Gunfire.pl. W przygotowywanych przez te sklepy materiałach wideo dobrze widoczne są trzy charakterystyczne elementy:
Nie zawsze jednak konieczne jest samodzielne tworzenie filmów na YouTube. Niekiedy wystarczy podlinkować w sklepie gotowe nagranie testu czy recenzji danego produktu stworzonego przez YouTubera. Ważne jest, aby sprawdzić, czy dany materiał nie powstał we współpracy z naszą konkurencją i nie linkuje na przykład w treści lub opisie filmu do ich sklepu.
Publikowanie treści stworzonych przez osoby bardzo często zajmujące się produkcją contentu na pełen etat, zostało opisane szerzej w naszym artykule pod tytułem “Współpraca z blogerami i influencerami”.
Wykorzystywanie YouTube w działaniach marketingowych to doskonała forma promowania sklepu, swoich produktów, marki i budowania relacji z klientami. Ważne jest, aby udostępniać materiały w sposób przemyślany, a same filmy były przygotowane profesjonalnie.
Przeczytaj także: