Przedświąteczna gorączka zakupowa to doskonały czas na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Służyć mogą temu różne działania, które w pigułce przedstawiliśmy w niniejszym tekście.
Przedświąteczne promocje w sklepie internetowym
Najbardziej oczywistym i najpowszechniej stosowanym na polskim rynku e-commerce rozwiązaniem mającym napędzić sprzedaż, jest organizacja przed Świętami Bożego Narodzenia licznych promocji w sklepie internetowym. Zagadnienie to opisaliśmy w dostępnym na naszym blogu artykule pod tytułem „4 pomysły na promocje świąteczne”. Proste promocje nie są jednak jedyną możliwością zwiększenia sprzedaży.
Zwiększenie sprzedaży poprzez zwiększenie zaangażowania Klienta
Wzmożone zainteresowanie konsumentów zakupami w Internecie w okresie przedświątecznym może skutkować większym ruchem w naszym sklepie. Warto wykorzystać zwiększoną oglądalność strony dla zwiększenia konwersji. W tym celu powinniśmy czytelnie komunikować Klientom świąteczne promocje i oferty specjalne. Jednocześnie należy pamiętać, aby nie przesadzać z bombardowaniem konsumentów nadmierną ilością komunikatów. Okres zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia to okazja do sezonowych zmian graficznych na stronie. Bożonarodzeniowe wydanie naszego sklepu będzie komunikować, że należymy do miejsc przywiązujących wagę do zaangażowania się w sezonowe wyprzedaże i warto zapoznać się bliżej z naszą ofertą. Więcej na temat konwersji napisaliśmy w artykule pod tytułem „Konwersja w sklepie internetowym”.
Lepiej widoczni – widocznie lepsi
Zwiększenie ruchu na stronie naszego sklepu nie zawsze pojawi się samo. Jeśli Klienci nie trafią do nas z wyszukiwarek internetowych, co może być trudne, jeśli konkurencja pracuje nad lepszym pozycjonowaniem, może ominąć nas przedświąteczna „górka” sprzedażowa. Aby efektywnie wykorzystać sezonowy wzrost zainteresowania, należy zawczasu zaplanować działania marketingowe dla sklepu. Wykupienie powierzchni reklamowych czy zlecenie działań promocyjnych zewnętrznym agencjom tuż przed Świętami może być trudne i kosztowne ze względu na przyjęte wcześniej zlecenia. Wiele firm zapomina odpowiednio wcześniej zająć się przygotowaniami do gorącego handlowo okresu końca roku, co stanowi doskonały zarobek dla firm z branży public relations i marketingu. Aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów, warto zająć się planowaniem i zlecaniem kampanii promujących świąteczną ofertę naszego sklepu już na początku jesieni.
Bezwzględnie należy wziąć przy tym poprawkę na występującą w grudniu zwiększoną ilość różnych form reklam. Działania marketingowe w ramach określonego budżetu mogą w okresie wiosennym dać niezłe wyniki, ale w grudniu nie pozwolą już na przebicie się przez wzmożony zalew komunikatów marketingowych. Korzystne jest odpowiednie zaplanowanie działań z wyprzedzeniem.
Przeczytaj także: