Optima Comarch – integracja ze sklepem internetowym

Prowadzenie sprzedaży w Internecie, ale też stacjonarnej, łączy w sobie wiele obowiązków. Oczywiście podstawową każdej firmy będą klienci. Celem powinno być zdobywanie ich w jak największej liczbie, ale też sprawienie by ci, którzy są z firmą, zostali z nią na dłużej. Wymaga to wszystko oczywiście różnych działań marketingowych i sprzedażowych. To z kolei wiążę się z czasem potrzebnym na ich przeprowadzenie. Niestety sprzedaż to nie tylko docieranie do klienta. To także sama realizacja zamówień, ale też odpowiednie gromadzenie i rejestrowanie danych dotyczących sprzedaży, finansowych i kadrowych. Warto więc sprawić, by te działania kosztowały jak najmniej czasu. Sprzyja temu integracja wszystkich danych w jednym miejscu i automatyzacja procesów. Właśnie dlatego powstawały różnego rodzaju programy do zarządzania firmą. Jednym z nich jest Comarch Optima.

Optima Comarch – program dla każdego przedsiębiorstwa

Firma Comarch od wielu już lat działa na rynku, jest jednym z pionierów oprogramowania dla biznesu w Polsce. Właśnie dlatego bardzo dobrze wie, jakich rozwiązań potrzebują przedsiębiorcy. Jednym z rozwiązań, które oferuje, jest Comarch Optima. Jest to system, który sprawdzi się w każdej branży i w firmie każdej wielkości. Ma w sobie wiele modułów, które pozwalają na upraszczanie procesów, ich automatyzację i gromadzenie wielu danych w jednym miejscu, czyli po prostu sprawniejsze zarządzanie przedsiębiorstwem. Comarch Optima to między innymi możliwość obsługi księgowej każdego rodzaju przedsiębiorstwa. Generowanie wszystkich niezbędnych dokumentów finansowych i księgowych, tworzenie okresów obrachunkowych, wykorzystywanie schematów księgowych, ewidencjonowanie dokumentów sprzedażowych, zarówno faktur, jak i wszystkich innych. Możliwość tworzenia i wysyłania plików JPK. Automatycznie rozliczanie przelewów i wiele innych.

Comarch Optima i sklep internetowy – świetne połączenie

Comarch Optima to także możliwość sprawnego zarządzania magazynem. Pełna obsługa dzięki monitorowaniu, rejestrowaniu i tworzeniu odpowiednich raportów i bilansów. Rozliczanie magazynu, współpraca z urządzeniami fiskalnymi, czytnikami kodów kreskowych czy drukarkami etykiet. Integracja z Allegro czy eBay także nie stanowi problemu dla tego programu. Podobnie jak połączenie go z firmami kurierski czy możliwość generowania deklaracji AKCWW, JPK i innych. Jednak Comarch Optima to także zarządzenie kadrami i płacami. Co jak wiadomo, w dużym przedsiębiorstwie zabiera całkiem sporo czasu. Możliwość obsługi urlopów różnego rodzaju, zwolnień chorobowych, rejestracja przebiegu zatrudnienia, rozliczanie wypłat, wyliczanie składek i wiele innych. Gromadzenie danych o zatrudnieniu pracowników na różnego rodzaju umowach, wszystko to pozwala na sprawniejsze i lepsze zarządzenie firmą. Oprócz tego Comarch to także program do OCR oraz pełna obsługa finansowa firmy, czyli rejestr płatności w różnych formach, zarówno przelewów, kart kredytowych i nie tylko. Tworzenie różnego rodzaju raportów, a także zarządzenie relacjami z klientem, czy po prostu system CRM. Widać więc, że  Comarch Optima i sklep internetowy z nim połączony to po prostu kompleksowy system, który pozwoli wejść firmie na wyższy poziom.

Zakres integracji

a) Komunikacja: Optima Comarch do sklep internetowy
– kartoteki produktów (nazwa, opis, zdjęcia, kod kreskowy, kategoria, producent, pola własne)
– stany magazynowe (pobrane z jednego lub wielu magazynów)
– cennik (wybrany cennik)

b) Komunikacja: Sklep internetowy do Optima Comarch
– zamówienia (zamówione produkty, kartoteka klienta, metoda płatności i wysyłki, dodatkowe uwagi klienta)

Synchronizator instalowany jest na serwerze na którym zainstalowany jest program Optima Comarch.

Synchronizacja działa automatycznie w oparciu o harmonogram zadań. Standardowa konfiguracja:
– co 10 minut – aktualizacja stanów magazynowych oraz cenników
– co 10 minut – pobieranie zamówień
– raz dziennie – dodawanie nowych kartotek produktów i aktualizacja istniejących

Sprawdź listę wszystkich programów finansowo – magazynowych z którymi jest możliwość integracji – przeczytaj więcej

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo! 

 

 

Zdobądź wiedzę na temat prowadzenia sklepu internetowego!

Rynek e-commerce cechują ciągłe tendencje wzrostowe. Dzięki gotowym rozwiązaniom technologicznym otworzenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego jest bardzo proste! Obecnie nie potrzebujemy specjalistycznej wiedzy z zakresu informatyki, ponieważ istnieje wiele zautomatyzowanych, gotowych rozwiązań, by niewielkim wkładem pracy stworzyć swój internetowy sklep marzeń. Skoro myślisz o takiej formie biznesu, to zapewne zastanawiasz się: jak założyć sklep internetowy? Postaramy się zadbać o to, byś poniżej odnalazł odpowiedzi na nurtujące Cię w tym temacie pytania. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Jak założyć sklep internetowy? Instrukcja krok po kroku!

Branża e-commerce rozwija się bardzo szybko. Dostępność wielu rozwiązań sprawia, że znacznie łatwiej jest założyć sklep internetowy niż jeszcze kilka lat temu. Pytanie, ile kosztuje założenie sklepu internetowego, zadaje sobie coraz więcej osób. Oczywiście odpowiedź jest złożona i zależy od wielu czynników. W naszym artykule postaramy się pokazać pełny obraz, jeśli chodzi o koszty, jakie trzeba przeznaczyć na założenie sklepu internetowego. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Sklep internetowy za darmo? Brzmi bardzo kusząco! Jednak czy jest to możliwe? W końcu towar, którym się handluje, trzeba wcześniej kupić. Wspomniane produkty trzeba gdzieś przechowywać, czyli mieć odpowiedni magazyn. Wysyłki do klientów ktoś musi pakować. Ktoś też musi opisać wszystkie towary w sklepie, zrobić ich zdjęcia itp. No i sama strona internetowa, zlecenie tego specjaliście przecież sporo kosztuje. Wydaje się więc, że sklep internetowy to spory wydatek. Poniekąd tak jest, część kosztów można jednak ograniczyć. Może nie wszystkie da się zmniejszyć do zera, ale obecnie sklep internetowy to coś, na co może być stać każdego. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Darmowy sklep internetowy – jak go założyć? Czy sklep za darmo to możliwe?

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin. Sklep internetowy sam w sobie przy obecnej konkurencyjności rynku nie przyniesie jednak znaczących zysków bez odpowiedniej promocji. Strategicznie przemyślane działania marketingowe w celu pozyskania klientów, to wyzwania stojące przed każdą firmą świadczącą usługi lub prowadzące sprzedaż. Promowanie sklepu internetowego może być realizowane różnymi kanałami. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Jak promować sklep internetowy?

Sprzedaż w Internecie staje się coraz popularniejsza. W tym kanale działają zarówno firmy, które od lat prowadziły sprzedaż stacjonarną, jak i takie, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem. Oczywiście doświadczenie w sprzedaży przemawia na korzyść tych pierwszych, jednak e-commerce to nie to samo, co sprzedaż stacjonarna, oparta o lokalnego klienta. W sprzedaży internetowej podstawą jest oczywiście sam sklep. To w dużej mierze od tego, jak on jest zaprojektowany, zależy sukces sprzedaży. Oczywiście inne kwestie też są istotne jak chociażby marketing czy polityka cenowa. Jednak to sam sklep sprawia pierwsze wrażanie na kliencie i to jest narzędziem zakupowym. Dlatego tak jak każde inne przedsięwzięcie biznesowe musi być on odpowiednio zaplanowany. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Projektowanie sklepu internetowego — czyli jak zaprojektować nowoczesny sklep?

 

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X