Microsoft Dynamics AX (Axapta) a platforma sprzedażowa B2B
Dynamics AX to oprogramowanie biznesowe stworzone przez Microsoft. Służy do zarządzania przedsiębiorstwem, a dokładniej do analizy wszystkich procesów i ich usprawniania poprzez automatyzację i upraszczanie. Dynamics AX sprawdzi się na różnych polach, będą to między innymi: analiza biznesowa, zarządzanie magazynem i zapasami, rachunkowość i finanse, handel detaliczny, e-commerce oraz hurtowy, zarządzanie projektami oraz zasobami ludzkimi. Pozwala także na usprawnienie produkcji i dystrybucji. Nie ma w nim pełnego systemu CRM, można jednak go wykorzystać zarówno w sprzedaży, jak i marketingu. Dynamics AX to element pakietu Microsoft Dynamics Suite, na który składa się oprogramowanie ERP i CRM. Po raz pierwszy cały Pakiet Dynamics został uruchomiony w 2003 roku. Składa się z pięciu produktów: Dynamics NAV, Dynamics AX, Dynamics GP i Dynamics SL oraz Dynamics CRM. Razem kompleksowo tworzą zespół, który wystarczy do całościowej obsługi nawet dużego przedsiębiorstwa.
Historia tego oprogramowania nie zaczyna się jednak w Microsofcie. Rothers Preben i Erik Damgaard założyli przedsiębiorstwo Damgaard Data. Chcieli stworzyć program księgowy, który ułatwiłby przeprowadzanie procesów rachunkowych i finansowych w firmie. Z początku system ten nazywał się IBM Axapta i pojawił się na rynku w 1998 roku. Powstał we współpracy z IBM. Wtedy nikt nie spodziewał się, że na jego bazie powstanie tak wzorcowy i popularny system. W grudniu 2000 roku firma odpowiedzialna za oprogramowanie, czyli Damgaard Data połączyła się z Navision Software A/S. W ten sposób powstało NavisionDamgaard. Już pod pieczą tej firmy powstała kolejna wersja oprogramowania, Axapta 2.5. Jeszcze w tym samym roku właśnie Microsoft przejął NavisionDamgaard i na rynek weszła Axapta 3.0. Kolejna edycja systemu powstała w 2006 roku, była to już wersja 4.0, kolejna to rok 2008. W 2012 system był dostępny w 25 wersjach językowych i ponad 30 krajach. Największą zmianę oprogramowanie przeszło w lutym 2016 roku. To właśnie wtedy na rynku pojawił się Microsoft Dynamics AX, powszechnie znany jako AX7. Była to duża zmiana, szczególnie pod względem interfejsu UI. Kolejne wersje nie miały już numerów, a październik 2016 to Microsoft Dynamics 365.
Do najważniejszych zalet tego oprogramowania należą między innymi łatwość użytkowania. Cały system oparty jest o znane i popularne standardy stosowane od wielu lat przez firmę Microsoft. Każdy użytkownik, który radzi sobie z obsługą innych programów tego giganta, powinien i poradzić sobie także z tym. Axapta to także dostosowanie się do klienta, jest to taki system ERP, który właśnie tak został zaprojektowany, aby sprawdził się w różnym wykorzystaniu. Jest to świetny system dla firm, które działają wielu krajach, różnych strefach czasowych i walutowych, dzięki jego wielu funkcjom i wersjom językowym. Axpa to solidny system ERP, który będzie przydatny w różnych przedsiębiorstwach. Pozwoli usprawnić przebieg wielu procesów. Dzięki niemu praca stanie się wydajniejsza i efektywniejsza. Skupia się on przede wszystkim na wszystkich procesach gospodarczych firmy.
Łatwiejsze ich przeprowadzenie prowadzi do tego, że można skupić się na innych działaniach i przeznaczyć więcej zasobów właśnie na rozwój przedsiębiorstwa, a zarządzanie zostawić Axpa. System jest intuicyjny i stworzony z myślą o użytkowniku, dzięki czemu wdrożenie jest możliwe i łatwe i nie nadwyręża możliwości przedsiębiorstwa.
Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem platformy hurtowej B2B, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować platformę za darmo przez 14 dni!
Platforma B2B – najczęściej zadawane pytania
Myśląc o sklepie internetowym, wielu przedsiębiorców rozważa przede wszystkim platformę sprzedażową skierowaną do klienta indywidualnego. Jednak bardzo duże możliwości rozwinięcia sprzedaży oferuje rynek B2B, a nawet dystrybucja wewnątrz organizacji. W poniższym tekście poruszymy temat platformy sprzedażowej B2B, czyli omówimy jak uruchomić sklep B2B. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Sklep B2B, czyli platforma sprzedażowa B2B dla klientów biznesowych
Każdy wie, czym mniej więcej jest sklep internetowy, a większość osób prędzej czy później korzysta z takiej formy zakupów. Hurtownia internetowa to jednak zdecydowanie mniej popularna działalność. A może być równie, a nawet bardziej dochodowa niż sklep internetowy skierowany do klientów detalicznych. Hurtownia może być zarówno rozszerzeniem działalności sklepu internetowego, jak i czymś, od czego rozpoczyna się działalność. W tym artykule odpowiadamy na pytanie, jak założyć hurtownię i wyjaśniamy, czym jest hurtownia internetowa. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Hurtownia internetowa – czym jest i jak ją założyć?
Handel w Internecie rozwija się niesamowicie szybko. Praktycznie nie ma już rzeczy, jakiej nie można kupić w sklepach internetowych. Od chleba, przez ubrania po samochody. To wszystko można nabyć, wybierając odpowiedni sklep internetowy. W zaciszu własnego domu, na spokojnie, rozważając każdą ofertę i analizując jej plusy i minusy. Podczas takich zakupów nie ma presji czasu, można zastanawiać się tak długo, jak tylko się potrzebuje. Jednak handel w Internecie, to nie tylko handel detaliczny, mimo że to on właśnie pierwszy przychodzi na myśl. To również sprzedaż B2B. Co to jest sprzedaż B2B? Na czym polega handel B2B? Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Sprzedaż B2B – co to jest i na czym polega handel B2B?
Sukces w handlu to połączenie wielu dobrych decyzji. Dotyczą one wielu obszarów. Ważny jest wybór samej branży, jej znajomość, współpraca z odpowiednimi dostawcami, działania marketingowe i wiele innych decyzji dotyczących ważnych i bardzo ważnych kwestii. Jednak nie wszystkie decyzje trzeba podejmować od razu. Rozwijanie biznesu to proces, który trwa nieustannie, a co za tym idzie i decyzje podejmowane są cały czas. Jednak z niektórymi z nich trzeba się zmierzyć już na początku. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
System B2B – jaki powinien być idealny dla Twojej sprzedaży?
W sprzedaży chodzi o to, żeby klient dał się przekonać do kupna produktu u tego konkretnego dostawcy. Sposobów jest na to wiele. Wszystko zależy też oczywiście od tego, co się sprzedaje. Jednak bez wątpienia tworzenie udanych relacji to podstawa. Sprawdza się to zarówno w niektórych segmentach sprzedaży B2C oraz w prawie każdym B2B. Bo właśnie klient biznesowy to ten klient, który często będzie miał regularne lub stałe zapotrzebowanie na jakiś produkt. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Klient B2B – czego oczekuje i budować z nim relacje?
Sprzedaż i marketing powinny być ze sobą związane i uzupełniać się nawzajem. Jest tak w każdego rodzaju biznesie. Również, a może szczególnie, jeśli chodzi o obszar B2B. Marketing, niezależnie od rodzaju działalności ma zadanie zapewnić dotarcie do jak najszerszego grona klientów z ofertą. W sprzedaży B2C to często marketing odpowiada również za sprzedaż. W przypadku B2B dotarcie z ofertą to często pierwszy z etapów, dalszym są negocjacje i rozmowa klientem. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Marketing B2B – co to jest i co musisz o nim wiedzieć?