Microsoft Dynamics NAV (Navision) a platforma sprzedażowa B2B
Ten system ERP powstał w 1983 roku. Jednak początkowo jego właścicielem nie był Microsoft, tylko duńska firma, a sam program był systemem księgowym. Dopiero w 2002 roku Microsoft nabył Navision. Obecnie Microsoft posiada 4 systemy ERP, każdy z nich sprawdzi się w innym przedsiębiorstwie. Samo Microsoft Dynamics posiadała na przestrzeni lat szereg różnych nazw. Były to między innymi: „Navision Financials”, „Navision Solutions”, „Navision Attain” i „Microsoft Business Solutions”. Dopiero w 2005 roku powstała jego obecna nazwa „Microsoft Dynamics NAV”. Choć często nazywany jest „Navision” lub po prostu „NAV”.
Jest to zaawansowane oprogramowanie korporacyjne, które sprawdzi w obsłudze różnych procesów firmowych, w tym: finansowych, dotyczących zapasów i magazynowania, sprzedażowych, zakupowych, produkujących. Integracja wszystkiego w jednym systemie służy usprawnieniu pracy i lepszej optymalizacji łańcucha dostaw. Wszystko to za sprawą doskonałej analizy i możliwości tworzenia raportów. Microsoft Dynamics NAV to wiele wydań i aktualizacji systemu, wszystko po to, aby ułatwić zarządzenie przedsiębiorstwem i usprawnić przeprowadzane w nim procesy. Do najważniejszych dodawanych na przestrzeni lat funkcjonalności należą opisane poniżej.
Business Intelligence: tutaj NAV wykorzystuje bazę danych. Dzięki czemu wszystkie dane biznesowe mogą być generowane i udostępniane do analizy we wszystkich działach przedsiębiorstwa. Narzędzia, które się tam znajdują, pozwalają na współdzielenie takich raportów i analizowanie ich na różnych szczeblach. Dzięki możliwości nadawania ról użytkownikom każdy może mieć dostęp do innego obszaru programu.
Jednym z najważniejszych elementów każdego oprogramowania, które w dużej mierze decyduje o jego sukcesie, jest Interfejs użytkownika. W tym przypadku został on nazwany „RoleTailored” Powstał w 2008 roku, a miało to doprowadzić do zwiększenia produktywności poprzez takie konfigurowanie interfejsu, aby każdy użytkownik miał dostęp uzyskać dostęp do zadań i funkcji, które są najważniejsze dla jego stanowiska. W programie można ustalić 21 prekonfigurowanych funkcji, takich jak główny księgowy, księgowy, kierownik ds. zakupów, kierownik działu IT, operator i wiele więcej. Można też dodawać nowe role i konfigurować istniejące.
Dzięki świetnej architekturze NAV jest systemem skalowalnym, a także pozwala na integrację z zewnętrznymi systemami, co jest chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców. Oczywiście nic nie stoi też przeszkodzie połączeniu tego systemu z innymi programami Microsoftu. Office 365, PowerApps, wszystkie je można zintegrować i otrzymać wysokiej klasy oprogramowanie, które sprawdzi się przy zarządzeniu nawet bardzo złożonymi przedsiębiorstwami. Oczywiście NAV jest na bieżąco aktualizowany i udoskonalany, dzięki czemu jest zawsze jednym z czołowych systemów i bardzo chętnie wybieranym przez firmy. Najbardziej zaawansowana jego wersja to tak naprawdę połączenie Microsoft Dynamics CRM i Microsoft Dynamics NAV, które razem tworzą Microsoft Dynamics 365. Rozwiązanie chmurowe, czyli wyjątkowo dobrze dopasowane do dzisiejszych potrzeb użytkowników.
Jeśli więc ktoś szuka systemu ERP, który spełni wysokie oczekiwania prężnie działającego przedsiębiorstwa, to ten od Microsoftu można zawsze polecić. Jest to niezawodny, ciągle rozwijany i udoskonalany system. Integruje procesy i automatyzuje je. Pozwala na łatwiejsze udostępnianie informacji i wspólną pracę i analizę na przykład nad raportami.
Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem platformy hurtowej B2B, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować platformę za darmo przez 14 dni!
Platforma B2B – najczęściej zadawane pytania
Myśląc o sklepie internetowym, wielu przedsiębiorców rozważa przede wszystkim platformę sprzedażową skierowaną do klienta indywidualnego. Jednak bardzo duże możliwości rozwinięcia sprzedaży oferuje rynek B2B, a nawet dystrybucja wewnątrz organizacji. W poniższym tekście poruszymy temat platformy sprzedażowej B2B, czyli omówimy jak uruchomić sklep B2B. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Sklep B2B, czyli platforma sprzedażowa B2B dla klientów biznesowych
Każdy wie, czym mniej więcej jest sklep internetowy, a większość osób prędzej czy później korzysta z takiej formy zakupów. Hurtownia internetowa to jednak zdecydowanie mniej popularna działalność. A może być równie, a nawet bardziej dochodowa niż sklep internetowy skierowany do klientów detalicznych. Hurtownia może być zarówno rozszerzeniem działalności sklepu internetowego, jak i czymś, od czego rozpoczyna się działalność. W tym artykule odpowiadamy na pytanie, jak założyć hurtownię i wyjaśniamy, czym jest hurtownia internetowa. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Hurtownia internetowa – czym jest i jak ją założyć?
Handel w Internecie rozwija się niesamowicie szybko. Praktycznie nie ma już rzeczy, jakiej nie można kupić w sklepach internetowych. Od chleba, przez ubrania po samochody. To wszystko można nabyć, wybierając odpowiedni sklep internetowy. W zaciszu własnego domu, na spokojnie, rozważając każdą ofertę i analizując jej plusy i minusy. Podczas takich zakupów nie ma presji czasu, można zastanawiać się tak długo, jak tylko się potrzebuje. Jednak handel w Internecie, to nie tylko handel detaliczny, mimo że to on właśnie pierwszy przychodzi na myśl. To również sprzedaż B2B. Co to jest sprzedaż B2B? Na czym polega handel B2B? Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Sprzedaż B2B – co to jest i na czym polega handel B2B?
Sukces w handlu to połączenie wielu dobrych decyzji. Dotyczą one wielu obszarów. Ważny jest wybór samej branży, jej znajomość, współpraca z odpowiednimi dostawcami, działania marketingowe i wiele innych decyzji dotyczących ważnych i bardzo ważnych kwestii. Jednak nie wszystkie decyzje trzeba podejmować od razu. Rozwijanie biznesu to proces, który trwa nieustannie, a co za tym idzie i decyzje podejmowane są cały czas. Jednak z niektórymi z nich trzeba się zmierzyć już na początku. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
System B2B – jaki powinien być idealny dla Twojej sprzedaży?
W sprzedaży chodzi o to, żeby klient dał się przekonać do kupna produktu u tego konkretnego dostawcy. Sposobów jest na to wiele. Wszystko zależy też oczywiście od tego, co się sprzedaje. Jednak bez wątpienia tworzenie udanych relacji to podstawa. Sprawdza się to zarówno w niektórych segmentach sprzedaży B2C oraz w prawie każdym B2B. Bo właśnie klient biznesowy to ten klient, który często będzie miał regularne lub stałe zapotrzebowanie na jakiś produkt. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Klient B2B – czego oczekuje i budować z nim relacje?
Sprzedaż i marketing powinny być ze sobą związane i uzupełniać się nawzajem. Jest tak w każdego rodzaju biznesie. Również, a może szczególnie, jeśli chodzi o obszar B2B. Marketing, niezależnie od rodzaju działalności ma zadanie zapewnić dotarcie do jak najszerszego grona klientów z ofertą. W sprzedaży B2C to często marketing odpowiada również za sprzedaż. W przypadku B2B dotarcie z ofertą to często pierwszy z etapów, dalszym są negocjacje i rozmowa klientem. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule:
Marketing B2B – co to jest i co musisz o nim wiedzieć?